6 / 100 könyv. 6% kész!

csütörtök, november 15, 2012

Karen Marie Moning: Keserű ébredés


A fülszöveg részletes leírását olvasva úgy döntöttem, hogy felesleges nekem felvázolni a történetet.  Adva van egy újabb tündérekkel foglalkozó sorozat, ami mostanában elég gyakori (Tündérvilág; Fairy Tale - Tündérszerelem; Bűbájösvény /hogy néhányat említsek), de az a sorozat nem csak ezeknek a lényeknek a leírásáról szól. Kezdetben egy krimit olvastam, amiben egy fiatal lány elveszti a nővérét majd emiatt Dublinba utazik, hogy ott megtegye azt, amire a rendőrség nem képes: megkeresni a nővére gyilkosát és bosszút állni.

Csakhogy arra nem gondolt, hogy ez komplikáltabb lesz, ugyanis nem egy egyszerű gyilkosról van szó, sőt nem is biztos, hogy emberről beszélünk. Ugyanis minél több időt töltött Dublin pubjaiban és utcáin, egyre több furcsasággal kellett szembenéznie, amiket ember ép ésszel nem tud felfogni. Bevallom nekem ez a tündéres dolog nagyon abszurd. Bár ebben a regényben kicsit kézzelfoghatóbbak, mert nem kis repülő, gonoszkodó lényekről van szó (hál' istennek...), hanem érdekes ronda lényekről, akik (most kapaszkodjatok meg) egy másik bolygóról származnak. Egy kis tény, ami alátámasztja ezt az egész históriát: ezek a gonosz lények nem csak úgy vannak a világunkban, hanem földönkívüliként érkeztek. Na, de erről ennyit. Még amit kiemelnék a tündéres dologból azok az árnyak. Ugyanis az írónő több kasztba sorolta ezeket a lényeket és az egyikbe beletartoznak ezek a félelmetes sötét lények, amik nem bírják a fényt és csak a teljes sötétségben élnek; Dublin legelhagyatottabb helyein. És ha egy ember keveredik ezekre az elhagyatott helyekre, akkor nem marad már belőlük csak egy kupac ruha és valami papírra emlékeztető "izé". Ez így elég horrorisztikusan hangzik, de lehet, hogy pont ezért tetszett meg ez a kis motívum. Sötét, baljós és félelmetes - bejött ez az ötlet és kicsit emlékeztetett engem ez egy filmre: Vanishing On 7th Street.

Darkfever

A karakterek közül főleg Mac fogott meg engem. A kezdetben kislányos külsejű és viselkedésű szőkeség szépen lassan komolyabb és erősebb nővé válik, hiszen az életéért kell küzdenie. Csípős humora és szókimondó jelleme miatt nagyon megszerettem. Szerintem Barrons karaktere még sok meglepetést tartogat számunkra a következő részekben. Az első kötetben még nem sokat tudtunk meg róla, túl titokzatos és homályos a karaktere ahhoz, hogy megszeressem.

Összefoglalva: tetszett az írásmód, néha kicsit vontatott volt, de ezt betudom annak, hogy az első kötetben még muszáj belevezetni az olvasót ebbe a világba, ami nem könnyű. Nyilván a főszereplőnőnk is lassan hitte el ezeknek a lényeknek a létezését, talán egy kicsit túl sokat is hisztizett emiatt, ami egy idő után már idegesítő volt a számomra, de végül beletörődött. Én elhanyagoltam volna a káromkodást, ami ugyan ritkán fordult elő, na de akkor is.

Karen Marie Moning: Keserű ébredés
Értékelésem: Tetszett
Borító: 5/5
Kedvenc szereplő: Barrons
Sorozat: Tündérkrónikák
1.) Keserű ébredés
Megjelent: 2006
Kiadó: Kelly Kiadó
Oldalszám: 302
Eredeti cím: Darkfever
Műfaj: dark fantasy, fantasy, urban fantasy

0 comments:

Megjegyzés küldése