5 / 100 könyv. 5% kész!

szombat, február 05, 2022

Andrzej Sapkowski: A végzet kardja


Egyszerűen beszippantott a Witcher világa. Elkezdtem végigjátszásokat nézni a játékokról, végignéztem a sorozat eddigi két évadát, beszereztem a képregényt, készülök megnézni az animét és, természetesen, hősiesen nekikezdtem a könyveknek is.

A végzet kardja már kezdi felvenni azt a fonalat, amit a sorozatban megismertem. Egyes részei valóban elnyújtott párbeszédek sokasága, ahogy mástól is olvastam, de minden sorozathoz való illeszkedés izgalommal tölt el. 

Sajnálom, nem tudok tenni ellene, a sorozat varázsolt el először, ezért az lesz a mérce, holott tudom, hogy a könyveknek van a nagyobb jelentősége, hisz minden azokból indult.

Ezért is kezdett igazán lekötni a sztori, amikor Yennefer megjelent, vagy amikor a kötet végén Ciri is felbukkant és végre helyet kapott a Meglepetés Törvénye, amit a sorozat első évadában felvezettek, a másodikban pedig központba helyeztek. Holott Ciri karaktere ebben a kötetben nem olyan erős, mint a második évadban, gyermek lévén inkább az első évados menekülős-túlélős változata jelent még csak meg.

A végén pedig sikerült beérni az első évadot, a Tündevér pedig már a sorozat második évadát rendeli feldolgozni, ezért annak is kíváncsiak fogok nekiesni.

Továbbra is szeretem Sapkowski humorát, a szereplők párbeszédein sokszor felnevettem, olyan könnyed, gördülékeny stílust kölcsönöz a regénynek, ha már számos olyan jelenet csak említés szinten van jelen a könyvben, ami hosszú jeleneteket kapott a sorozat cselekményében, legyen szó a soddeni csatáról például.

Az utazás tehát folytatódik, s nem is fejeződik be, amíg minden tartalmat feléltem belőle. Van még bőven.
 

Andrzej Sapkowski: A végzet kardja
Értékelésem: Tetszett
Borító: 5/5
Kedvenc szereplő: Geralt, Kökörcsin
Sorozat: Vaják
2.) A végzet kardja
5.) Tűzkeresztség
6.) Fecske-torony
7.) A tó úrnője
#Viharidő
Megjelent: 1992
Kiadó: GABO Kiadó
Oldalszám: 424
Eredeti cím: Miecz przeznaczenia
Műfaj: dark fantasy, fantasy

0 comments:

Megjegyzés küldése