6 / 100 könyv. 6% kész!

kedd, augusztus 29, 2017

Leiner Laura: Illúzió


Nem titok, hogy Leiner Laura sorozatai, regényei mindig is a kedvenceim közé tartoztak. A Szent Johanna Gimi végigkísérte gimnáziumi éveimet, a Bábel felfrissítette az írónő regényei iránti szeretetemet, az Akkor szakítsunk miatt okozott enyhe csalódás után pedig érkezett az újabb sorozat, a Bexi.

Az első kötet rögtön megszerettette magát velem, mert most is fiatalokról van szó, de áttértünk a gimnázium után a zene/sztárszakmába, azonban inkább az tetszett, hogy Leiner Laura ezúttal egy reálisabb képet mutat a Bexi sorozattal a fiatalokról. Mert habár szívmelengető volt olvasni olyan gimnazistákról, akik kicsit sem isznak, folytatnak szexuális életet, nem durvulnak, és örülök, hogy sok fiatal olvashatott egy olyan társaságról, ami ilyen és hogy így is lehet eltölteni azokat a fiatalkori éveket, de azért lássuk be, a fiatalok nem ilyenek.

A Késtél tehát elvarázsolt, az új szereplők épp olyan jól működtek, mint A Szent Johanna Gimiben, ugyanolyan szerethetőre és humorosra sikeredtek komolyabb hátérrel. Még mindig fiatalokról beszélünk ezért döntéseik könnyedén váltak idegesítővé vagy logikátlanná, de ez sem zavart. Igaz, Nagy Márk túl beképzelt, igaz, Beki túl nagy mártír, ami csak a későbbi részekben csúcsosodik ki, igaz Lilihez hasonlóan felnőttes tízéves aligha létezik, de mindez nem számít, nem ez a lényeg. A fiatalok nem reálisak, nem döntenek logikusan. Nem is értem mit hisztizik a sok értékelő, akik ezen hőzöngenek...

A Hullócsillag valamiért nem került Kedvenc kategóriába, ma már nem értem, miért, de elfogadom az akkori döntésemet. Tudom, hogy tetszett, de valamiért nem éltette bennem annyira az imádatot, hogy rögtön minden egyes részt kiolvassak. Így történt, hogy az Illúzió, a Nélküled, a Valahol és az Egyszer felgyűlt szépen lassan a polcomon és most a nyaraláson előkerültek, hogy rögtön elolvastassák magukat. Ismét beszippantott Leiner Laura világa, a szerethető karakterei, a szürreális helyzetei, a humoros párbeszédei... Az egész. És hiába próbáltam lassan olvasni, a négy kötet hamar kiolvastatta magát, a végén pedig annyira sajnáltam, hogy nincs tovább...

Az Illúziót olvasva már könnyedén rájöttem (oké, előbb is leeshetett volna), hogy minden egyes rész címe egy dalszöveg címe is, ami akkor épp dominál az adott részben. Így a Késtél az elsőben, mivel Beki befutott, mint "kikukázott" énekes a netről Körte által. A Hullócsillag Beki Márknak írt dala, amivel Márk igazán berobbant a köztudatba. Az Illúzió pedig immár egy közös Márk-Beki dal.

A Márk-Beka páros számomra még mindig a legnyerőbb, valahogy a Cortez-Reni párosnál sokkal reálisabb és szerethetőbb páros. Holott Márk személyisége a részekkel egyre jobban hasonlít Cortezére, mindketten a kifelé magabiztosságot, enyhe beképzeltséget mutató, de közben magányos népszerű srácok. És míg Renit majdnem mindenki lesajnálta személyisége miatt, azt hittem, Bekivel senkinek sem lesz baja lévén egy tök eredeti, egyszerű, harcos és nem hisztis lányról van szó, de a hamar behozott mártírsága kicsit rontott ezen.

Természetesen függővég, természetesen könnyű egy ifjúsági Leiner Laura regényt szerelmi civódással elhúzni, de ez engem kicsit sem zavar, számítottam rá, akkor már úgyis tudtam, mi lesz a legvége a sorozatnak. Én még mindig a humoráért és egyediségéért szeretem Leiner Laura regényeit, mert kikapcsol, mert olyan helyzeteket, szituációkat teremt, amik szórakoztatnak, olyan társaságokat és karaktereket alkot, akik mellett szívesen élnék.

És máig nem értem, miért olvassák olyanok kihívásként, akik tinis hisztinek látják a regényeit. Csak hogy a kiolvasás után ismét leírhassák, hogy "megint túléltem egy Leiner Laura regényt". Egyszerűen fáj ezeket olvasni. A regényei nem tökéletesek. Nem is kell annak lenniük. Szórakoztatják azokat, akik szeretik, ez mindennél fontosabb. Én magam sem vagyok már tinédzser, rengeteg komoly regényt olvasok, filmet nézek, de még így is imádom. Mindig is imádni fogom. Minden hibájával, hülyeségével, hisztijével együtt. Úgy hiszem, rövid az élet ahhoz, hogy olyan regényeket olvassunk, amik nem tetszenek nekünk, de ki ahogy gondolja.

Leiner Laura: Illúzió
Értékelésem: Kedvenc
Borító: 5/5
Kedvenc szereplő: Nagy Márk, Beka, Körte, Kemál, Puding, Pepe, Bogyó
Sorozat: Bexi
3.) Illúzió
5.) Valahol
6.) Egyszer
Megjelent: 2015
Kiadó: L&L Kiadó
Oldalszám: 424
Eredeti cím: -
Műfaj: ifjúsági, romantikus

0 comments:

Megjegyzés küldése