8 / 100 könyv. 8% kész!

csütörtök, szeptember 17, 2020

Saul Austerlitz: A jóbarátok-generáció


Nem tudom, mikor kezdődött, de azt tudom, hogy részint a sorozaton nőttem fel, tinédzserkoromban még nagyobb lett a rajongásom a Jóbarátok iránt, szinte betéve tudtam a jeleneteket és a párbeszédeket. Később a sorozatot felváltották más sitcomok, ahogy az lenni szokott: Két pasi meg egy kicsi, Így jártam anyátokkal, Agymenők... stb.

De mindig vissza-vissza kacsintgattam a jó öreg Jóbarátok felé. Nemrégiben újra nagyon sokat nézem, mind a televízióban, mind elölről kezdtem nézni a Netflixen, ezúttal eredeti, angol szinkronnal. És még mindig imádom, még mindig nevetésre fakaszt...

Régen bele se gondoltam igazán, hogy a Jóbarátok több, mint egy nevettető sorozat, ami az ember szíve csücske; hogy a maga korában, majdnem harminc évvel ezelőtt a Jóbarátok egy jelenség volt, egy életérzés, stílus, amit mindenki a magáénak akart tudni.

Hogyan jött a sorozat ötlete? Milyen emberek tollából? Hogyan történt a szereposztás? Mik állnak egy-egy jelenet mögött? Mit gondoltak a színészek? Hogy nőtte ki magát a sorozat ennyire ikonikussá? És még sok más kérdésre választ kaphatunk A Jóbarátok-generációból.

Nem volt kérdés, hogy beszerzem a könyvet. Sokáig emésztgettem, mégis tetszett, ez a sorozat tipikusan az a fajta, amiről szívesen tudok meg bármilyen kis színfalak mögötti információt. Habár egyes aspektusaiban nem értettem egyet a könyv szerzőjével (lásd Ross és Rachel kapcsolata, Ross személyisége - akit én csak azért is kimondottan szerettem), mégis élveztem minden egyes sorát.

Nem tudom, meg tudnám-e mondani, miért szeretem még mindig ennyire a sorozatot. Ennyi év után. Pedig mikor elkezdődött a sorozat, még nem is éltem, nem ebben a generációban nőttem fel. Később csatlakoztam be.

Szeretem a szereplőket. Mindegyiket. Főleg Phoebe szabad szellemiségét, akivel sokszor igyekszem azonosulni, és Chandler folytonos humorizálását. Szeretem Ross és Rachel huzavonáját, Joey és Chandler barátságát, Monica maximalizmusát - úgy összességében az abszurd szituációkat, a szellemes párbeszédeket, a mindennapi életbe illő jeleneteket és helyzeteket. Lehet, ez nem is igazán szorul magyarázatra. Hisz mennyien vannak oda érte mind a mai napig. A könyv tökéletes nosztalgiadarab, minden rajongó találni fog benne valamit, ami tetszeni fog neki.

Saul Austerlitz: A Jóbarátok-generáció
Értékelésem: Kedvenc
Borító: 5/5
Kedvenc szereplő: -
Megjelent: 2020
Kiadó: XXI. Század Kiadó
Oldalszám: 430
Eredeti címGeneration Friends
Műfaj: dokumentumkönyv

0 comments:

Megjegyzés küldése