5 / 100 könyv. 5% kész!

kedd, december 31, 2013

Happy New Year! - 2013-as összegzés

Üdv, mindenki! Ma éljük életünk utolsó 2013-adik napját és holnap átváltunk a 2014-re, amit megint fél évig szoknom kell, hogy átálljak rá. :D

A szilveszter megfelelő alkalom arra, hogy fogadalmakat hozzunk, amiket sosem tartunk be, de azért minden évben leszögezzük, hogy na majd most meg fogom fogadni. Egy frászt.

Mivel vége az évnek úgy gondolom, hogy írnom kellene egy összegzést az ez évi olvasmányaimról, ami mindössze 67 könyvet takar. Minden évben kitűzöm az évi 100 regényt célnak, de valahogy még nem jött össze, na, majd most... Hé, próbálkozni azért még lehet.

Ezen év alatt olvastam nagyon hideget, olvastam nagyon meleget és langyosat. Olvastam kiemelkedően jó írótól, kiemelkedően rossztól és olyantól is, aki elmegy. Olvastam disztópiát, horrort, ifjúságit, krimit, fantasy-t, romantikust... mindent, ami kell. Megpróbálom műfaj szerint szétszedni a legkedvencebbeket és a legborzalmasabbakat, ha voltak ilyenek.

Fantasy: Mindenképpen említést kell tennem a Tündérkrónikák sorozatról, amit ez évben kiolvastam. Nem gondoltam volna, hogy egy tündérekkel teli fantasy a kedvencem lehet, de tévedtem. Egy kisebb traumaként ért fel, amikor véget ért a sorozat, de nagy boldogságomra folytatódott egy kicsit más szemszögből a Megnyílik az ég c. regénnyel. Karen Marie Moning nálam befutó lett ezen a sorozattal és borongós hangulatú történetével.

Ha fantasy, akkor Vámpírakadémia. A borító, a történet... sosem vettem volna kézbe, ha ezek alapján elítélek egy könyvet. Egy gyenge pillanatomban megvettem aztán a polcomon porosodott. Aztán egy nap bátorságomban felemeltem, tetejét por fedte és elkezdtem olvasni. És rabul ejtett. Az évben az első három részét olvastam el, mind maradéktalanul a kedvencem lett. A 2014-es évre a másik hármat is bespeizoltam (létezik ilyen szó?). A Vámpírakadémia az egyik szenvedélyemmé vált.

Az évem egyik legkínkeservesebb regénye maga Lauren Kate: Kín c. regénye, ami egy fantasy. Már értem miért ezt a címet kapta, bár az írónő nyilván nem erre utalt, mikor ezt a nevet adta a sorozat második kötetének. Nem tudom, hogy szenvedtem-e valaha ennyire egy könyv olvasása közben, de mazochista énem végigolvasta. Hiba volt.


Disztópia: Ebben az évben eléggé a rabjává váltam eme műfajnak. Rögtön 2013 első napjaiban olvastam el Marie Lu: Legenda c. regényét, aminek második kötete a polcomon csücsül és várja, hogy folytassam. Az első részét tavaly karácsonyra kaptam meg, a másodikat idén karácsonyra. Szerintem jövőre folytatom jó szokásomat és a harmadik rész is a fa a alatt landol majd. Az első része nagyon tetszett, kicsit hajazott Robin Hood-ra, a nyilat kivéve (Oliver Queen komplexusom van nem tehetek róla, bármiért, ami nyilat lő, vagy a szegényeket segíti meg, vagy zöldben van odavagyok érte).

Ezen műfajban sokat adott nekem még Karen Thompson Walker: Csodák kora című regénye is, amit gyönyörű történetnek éltem meg, valamint izgalmas pörgésével Dan Wells: Részben ember c. műve is magával ragadott. Azonban nem felejtem el Max Brooks: Z World War c. félelmetes horror disztópiáját sem, amit a filmnek hála vettem kézbe. A csalódásom ezen műfajban pedig Lissa Price: Testbérlők c. regénye volt, amit összecsapottnak és érdektelennek véltem, holott a alaptörténete nagyon is jó, csak rosszul lett kivitelezve.


Krimi/Thriller: Ezt a műfajt főleg filmben szeretem, de könyvben is leköt. Vegyük példának okáért Karin Slaughter regénysorozatát, amit eléggé megszerettem, holott rögtön az utolsó rész olvasásával kezdtem, de immár az első kettőt is végigizgultam. Csalódás volt, azonban Kathy Reichs: A csontok nem hazudnak c. regénye, ami a Dr. Csont sorozatot ihlette. Hát, nem tudom, szerintem sokkal jobb krimik bújnak meg a világ könyvtárában, mint ez. 


Horror: filmben, könyvben, bármiben jöhet egy kis adrenalinlöket. Még rímel is, ezt levédetem. :D Szeretett Nalini Singh-em Egy világ-két faj-állandó küzdelem c. sorozatát próbálgatom olvasgatni ebben a műfajban, de eddig csak a negyedik rész tetszett maradhatatlanul, a Feloldozás. A többi se volt rossz, de a negyedik nyomába sem érnek. Ismétlem magam a fenti Max Brooks: Z World War-al is, ami után zombikról álmodtam. De, hogy újat is említsek, itt van még nekünk a Vérbe öltözött Anna második része: A rémálmok lánya, ami egyszerre rémisztett és dobogtatta meg a szívem.

Ha már iszonyatos horrornál tartunk, akkor példának okáért siratom a Vámpírnaplók ötödik részét, ami felért egy öngyilkossággal. Csápos kis izék... Nagyon haragudtam szeretett írónőmre, hogyan lehet egy ilyen jó sztorit eltolni?


Romantikus: a fiatal lány szívének a sok horror, thriller, zombi, trancsírozás meg miegymás mellett kell egy kis aranyos romantika is, különben megőrülne. Az év egyik kedvenc romantikus könyve J. A. Redmerski: A soha határa c. regénye, ami nagyon kellemes csalódás volt a másik pedig Jamie McGuire: Gyönyörű sorscsapás. Egyszerűen imádtam. Nem különben Julia Quinn: Miss Miranda Cheever titkos naplója, ami szintén kedvencem lett. Hatalmas csalódást, dühöt és idegeskedést okozott azonban Samatha Young: Dublin Street, ami egy nyakatekert idiótaság, amit azóta bánok, hogy elolvastam, mióta a kezembe vettem. Ismét egy hatalmas hiba részemről. Azonban kellemes olvasmánynak bizonyult még Helena Silence: Enigma.

Mindezek mellett még sok-sok olyan regény volt, ami tetszett, de nem volt kiemelkedő, vagy tetszett, de most éppen nem soroltam fel. 

Egy-két kedvenc író, akivel ebben az évben ismerkedtem meg:

Regények, amik idén megnevettettek:

Amik sírásra késztettek:

És, amik feldühítettek:

Főszereplők, akikbe első olvasásra beleszerettem:
Richelle Mead: Vámpírakadémia (Dmitrij, Christian, Adrian)
Leiner Laura: Bábel (Szasza, Abdul, Kolos)

Most így, hogy átböngésztem az évi olvasmányaimat, nem is tűnik kevésnek és rájöttem, hogy rengeteg izgalmas kaland, szerethető szereplő és csodálatos történet van a hátam mögött. Akkor most csapjunk bele az új évbe és a 100-as listámba, ami a következő: LISTA

Minden kedves olvasómnak Boldog Újévet és szerencsével teli 2014-es évet kívánok!!!

Az első kép forrása: KATT

1 comments:

  1. Szép lista:-) Csakhogy nagyon sok új megjelenés is lesz, amikről még nem is hallottál, lesz ez még hosszabb is:-) Ahogy Téged ismerlek nem állsz meg a 100-as listánál, majd én is kísértésbe viszlek pár ajánlással! Kívánom neked az új évre, hogy nagyon sok jó könyvvel találkozz, és sok szép olvasmányod legyen, a távolabbi jövőre pedig azt, hogy egyszer mint írónő, Te is rajta legyél valaki listáján! Boldog Új Évet Dius!

    VálaszTörlés