6 / 100 könyv. 6% kész!

csütörtök, november 19, 2020

Gerald Durrell: Családom és egyéb állatfajták

 

Mivel a nagymamám egyik kedvenc könyvéről és írójáról van szó, ezért úgy döntöttem kilépek kicsit a komfortzónámból és olvasok valami olyasmit, amit nem szoktam.

Hát ez egy igazi családregény a javából. Mr. Durrell visszatekint gyermekkorára, amikor családjával - egy igazán színes csapattal - Korfura költözött, ahol már bőven megmutatkozott az állatvilág irátni elkötelezett szeretete és érdeklődése.

Tényleg nem gondoltam volna, de sokat nevettem rajta. A szürreális családképek, amik akár az én családom is lehetnének, Durrell gyermeki szemmel lefestett jelenetei, a párbeszédek, a család tagjainak személyisége... mind-mind kialakított egy bohókás idillt, amit szórakoztató volt olvasni.

Mivel sajnos az állatvilág részletei annyira nem kötnek le, így azokat a részeket gyakran áfutottam, amik a hangyák vagy egyes állatfajok megfigyeléséről szóltak - bár még ezek között is voltak érdekes részek. De miután majdnem sikeresen megsirattam az elhunyt teknőst, inkább a családra koncentráltam.

Mivel tényleg jót szórakoztam, valószínűleg el fogom olvasni a trilógia másik két részét is, ha nem is leszek Durrell-rajongó, de mindenképp szórakoztató olvasmánynak tartom a műveit.

Gerald Durrell: Családom és egyéb állatfajták
Értékelésem: Kedvenc
Borító: 5/3
Kedvenc szereplő: -
Sorozat: Korfu-trilógia
1.) Családom és egyéb állatfajták
2.) Madarak, vadak, rokonok
3.) Istenek kertje
Megjelent: 1956
Kiadó: Európa Kiadó
Oldalszám: 384
Eredeti cím: My Family and Other Animals
Műfaj: családregény, ifjúsági

0 comments:

Megjegyzés küldése