5 / 100 könyv. 5% kész!

vasárnap, október 07, 2012

Jay Asher, Carolyn Mackler: Kezünkben a jövőnk



1996-ban járunk, amikor még senki sem tudja, hogy ki az a Harry Potter, senki sem láthatta még a Titanic c. filmet és még csak fogalmuk sincs róla az embereknek, hogy mi az a Facebook. Ekkoriban még nem szentelték a tinédzserek minden idejüket a technikának, úgy mint ma.

Emma egy zűrös családban él, édesanyjával és annak új élettársával, akik éppen átrenoválják a lakást; édesapja pedig valahol messze egy másik családban él egy második kislánnyal és csak ritkán találkoznak egymással. Emma gyerekkori barátja, Josh, vele szemben lakik. Kiskorukban sok időt töltöttek egymással, a legjobb barátok voltak, azonban egy félreértett pillanat miatt a barátságuk egy sablonos kapcsolathoz vezetett, amikor már alig beszélgetnek egymással, szinte nem is érintkeznek, annak ellenére, hogy egymással szemben laknak.

Egy nap Emma egy számítógépet kap édesapjától ajándékba, egy régi Windows 95-öt és amint rácsatlakoztatja a CD-ROM-ot a töltés elindul, azonban egy egészen különös program is megjelenik a gépen, aminek nem kellene ott lennie. A program neve: Facebook. Emma értetlenül áll a program előtt, ami arra kéri, hogy írja be az e-mailcímét és a jelszavát. Kis hezitálás után pötyög párat a klaviatúrán majd megnyomja az Entert és abban a pillanatban kinyílik egy világ, egy másik időből, a jövőből. 

A gyengébbek kedvéért: A Facebook még nem létezett 1996-ban. Emma, amint meglát az oldalon egy idősebb, harmincas éveiben járó nőt megijed, ugyanis azon a fényképen szereplő nő kísértetiesen hasonlít rá, a neve pedig feketén-fehér ott virít: Emma Nelson. Ez az ő neve volt és amint tovább kutakodott meglátta, hogy a születési idő és a kedvencek is megegyeznek. A kérdés tehát: mi folyik itt? Ki ez a nő, aki annyira hasonlít rá, csak idősebb és mik azok a posztolások a falon? Mivel Emma Josh-tól kapta a CD-ROM-ot, ezért őt vonja felelősségre, gondolván a fiú ízetlenül megtréfálta, azonban hamar kiderül, hogy ez egyáltalán nem tréfa, hanem maga a kegyetlen valóság.

A Facebook sokak életének központja manapság, ezért én is felfigyeltem a regényre. A jövőbe látás lehetősége a Facebook-on keresztül hihetetlenül megtetszett és kíváncsivá tett, ezért nem hagyhattam ki a regényt. A történet maga nem eseménydús, sokkal inkább elgondolkodtató a jövő-téma miatt. Az ilyesfajta regényeknél mindig elgondolkodom azon, hogy a döntések milyen nagy hatással is vannak a jövő alakulására. Ez a regény is ezt tükrözi, ezt taglalja. Még az is más irányba terelheti a jövődet, ha mondjuk a makaróni helyett spagettit eszel. Hülye példa? Olvasd el a regényt és rájössz, hogy miért ezt hoztam fel...

Persze engem mindenek előtt a két főszereplő közötti kapcsolat érdekelt. Két régi "legjobb barát" valami folytán elszakad egymástól és eltávolodnak. Ha ez a két személy egy fiú és egy lány, akkor hamar ki bírtam következtetni, hogy a regény végén valahogyan össze kellene jönniük. Végig arra vártam, hogy egymásra találjanak. Persze miután Emma kérdőre vonta Josh-t, elárulta a fiúnak az internetes oldal titkát, tehát ettől fogva ez a kettejük titka volt és ez a titok végre összehozta a régi barátokat. Hihetetlenül sok ilyen van a valóságban is. Úgy értem ez a fiú-lány kapcsolat, ami kis korban egyedi és természetes, mire felnövünk vagy csupán pár évet öregszünk a régi barátság elvész... Ez a lehető legrosszabb dolog a világon.

A történések lekötöttek, Emma karaktere nem nyerte el a tetszésemet, túl önző és kétségbeesett, néha mégis azonosulni bírtam vele. A kedvencem természetesen Josh lett, aki egyben kisfiús és komoly karakter is. Nagyon megszerettem. 

Még egy gondolat, ami nagyon tetszett ebben a regényben: imádtam, hogy Emma és Josh gondolatait is hallhattam, olvashattam, így mind a kettejük érzelmeit és gondolkodásmódját megérthettem, sokkal jobban élveztem. Összességében egy remek regény, elgondolkodtató ugyanakkor szórakoztató is. Talán egy kis humort én még raktam volna bele és akkor hibátlan is lett volna.

Jay Asher, Carolyn Mackler: Kezünkben a jövőnk
Értékelésem: Tetszett
Borító: 5/5
Kedvenc szereplő: Josh
Megjelent: 2011
Kiadó: Maxim Kiadó
Oldalszám: 354
Eredeti cím: The Future of Us
Műfaj: ifjúsági, romantikus

1 comments:

  1. jó kis értékelés lett, én még csak most olvasom, de úgy érzem nekem is tetszeni fog.:)

    VálaszTörlés