5 / 100 könyv. 5% kész!

hétfő, március 11, 2013

Benina: A Boszorka fénye



Benina Bíborhajú c. sorozatának első kötetét immár kétszer is végiglapoztam a kezeimben és mindkétszer ugyanolyan hatással volt rám. A történet már-már varázslatos, az egyik a kedvenceim közül. A boszorkányos történetek egyébként is a gyengéim, a Bíborhajú pedig a maga mondhatni "könnyedségével", tüzességével, izgalmaival és természetfeletti szerelmével berántott engem egy olyan világba, ahol szívesen elidőzők bármelyik délután.

Kezdhetjük egy csodaszép ellentéttel máris az elején: Claire White és Kellan Black. Érdekes párhuzam, nemde? A tiszta vérű és tiszta szívű Utolsó Boszorkák egyike: Claire White (vezetékneve lefordítva: fehér) és a félig démon, fekete szemű, titokzatos Kellan Black (vezetékneve lefordítva: fekete). Szerintem ezt nem véletlenül rendezte el az írónő, ugyanis a történetben később fontos szerepet is kap, hogy Claire túlságosan "jó" Kellan sötétségéhez.

Benina tanúbizonyságot tett arról; nekem legalábbis bizonyított; hogy tud írni. A szerelemmel kapcsolatos mondatait szinte ittam, olyan gyönyörűek voltak olykor, néha már-már túl nyálas is. Ha,ha. Az egyszer biztos, hogy sok érdekes és egyáltalán nem sablontémaszerű motívumot kifundált, vegyük példának Claire álomszép haját, amit minden egyes nap kontyba kell fognia, mert ha kiomlott tincseire rásütnek a nap sugarai, akkor azok bíborfényben játszanak, egyébként pedig fekete a hajzuhataga. Claire-nek a hajában van az ereje, abban van a tűz. Azonban, ha véletlenül mégis bíborfénybe hozza a nap, akkor élő célponttá válik, ugyanis a zsoldosok azon nyomban a nyomába erednek. Keresve sem találsz ehhez hasonlót, ugye? 
És mégis; amit nagyon sajnálok; vannak sablonok. Csak nagyon elrejtve. Miközben olvastam a könyvet akarva-akaratlan párhuzamot vontam a Bíborhajú és az Alkonyat között. Ugyanis, csak, hogy bebizonyítsam: Claire karaktere veszélyesen hasonlít Bellára. Naiv, kicsit kétbalkezes, halk szavú, hitetlen egy pára mind a kettő és egyszerűen képtelenek felfogni, hogy a titokzatos és helyes fiú őket akarja. Claire is folyton azt a pillanatot várta, amikor Kellan elhagyja majd, mert Kellan rá fog jönni, hogy mellette nincs biztonságban... stb. Éreztem némi hasonlóságot, de megbocsátottam. 

Összességében: Benina egy méltó első részt hozott össze, bűbájjal, szerelemmel, izgalmakkal, zsoldosokkal és váratlan fordulatokkal. Minden megvan benne, ami egy első kötetben meg kell, hogy legyen és így felkeltse az olvasó kezdeti érdeklődését a második részre.

Benina: A Boszorka fénye
Értékelésem: Kedvenc
Borító: 5/5
Kedvenc szereplő: Kellan
Sorozat: Bíborhajú
1.) A Boszorka fénye
3.) A Boszorka városa
4.) Milan könyve
Megjelent: 2010
Kiadó: Könyvmolyképző
Oldalszám: 486
Eredeti cím: -
Műfaj: fantasy, ifjúsági, romantikus, urban fantasy

0 comments:

Megjegyzés küldése