6 / 100 könyv. 6% kész!

kedd, július 18, 2017

R. Kelényi Angelika: A grófnő árnyékában


Hát hol bujkáltál te eddig Kelényi Angelika? Hogy én milyen régen olvastam ilyen regényt, mint Az ártatlan, amikor már direkt lassabban olvasom a könyvet, hogy nehogy már pár nap alatt kivégezzem, hadd nyújtsam kicsit az élményt. Iszonyatosan tetszett, imádtam, új kedvencet avattam.

Egyáltalán nem ismertem eddig Kelényi Angelika munkásságát, azt hiszem nemrégiben lépett be az írói körökbe és hamar sikereket ért el, Az ártatlan egyértelműen annak nevezhető. Igazából nem is az írónő, hanem a kiadó miatt figyeltem fel a regényre, az Álomgyár Kiadónál ugyanis még nem sok történelmi regényt láttam, csak néhányat és Az ártatlan a borítója miatt rögtön magával ragadott.

A borító. Külön imába foglalnám annak a nevét, akinek az ötlete volt, mert ugyebár első ránézésre egy egyszerű borítót látsz /habár annak is csodaszépet/, de amint jobban megnézed, két fedőlap borítót találsz, az első maga a tükör és a fehér borító, a második pedig alatta a gyönyörűséges ruhába öltöztetett leány (aki nagyon hasonlít a Gilmore Girls Roryjára egyébként). A tükör kivágásán keresztül pedig csak egy töredékét látod a hölgyeménynek. Annyira imádom ezt a borítót, az idei év egyik legszépségesebbje azok közül, amiket eddig a kezembe vettem.

És látjátok, még nem is kezdtem el magáról a történetről beszélni, de már három bekezdésben áradoztam mindenféléről. Az 1600-as évek legelején járunk és egy teljesen átlagos lányka a főszereplőnk: Fabricius Flóra, aki apja halála után nővére keresésére indul Báthory Erzsébet udvarába, ahol a nővére egyik napról a másikra abbahagyta a levelezést. Flóra aggodalma nem bizonyult alaptalannak, ugyanis sehol sem leli Dorkát és míg az úrnő maga mellé emeli Flórát egyfajta titkári szerepbe, addig borzalmas pletykák terjengenek az udvarban, egy vámpírról sutyorognak, aki leányokat rabol el és öl meg, ugyanakkor magáról az úrnőről is szörnyű szóbeszédek járnak, miszerint ő tünteti el a lányokat.

Egy biztos: folyamatosan eltünedeznek az ifjú lányok az udvarból, egyesek sosem kerülnek elő, egyeseket holtan találnak meg, Flóra csak reménykedni tud benne, hogy nővére még életben van. Flóra nyomozásába az a férfi folyik bele, ki azért került az udvarba, hogy kiképezze a katonákat és segítse a védelmet. Lorenzo Marianit sok titok és rejtély lengi körül, de az biztos, hogy mindig megjelenik, amint Flórának szüksége van rá. Flóra egyre mélyebbre ássa magát a rejtélyek, gyilkosságok és titkok bugyraiba és lassan rá kell jönnie, hogy senkiben sem bízhat és hogy talán egy hatalmas összeesküvés lappang a háttérben...

Engem kilóra megvett ez a történet. Egyszerűen imádtam. Imádom. A történelmi környezet: Báthory Erzsébet udvara és a benne megbújó rejtélyek nagyon érdekes közeget hoztak létre. Az egész hangulata olyan volt, mint Böszörményi Gyula Ambrózy báró esetei sorozata, amit szintén imádok. Tehát Kelényi Angelika és Böszörményi Gyula ráébresztettek arra, hogy imádom ezt a műfajt, a régi kori Magyarországról olvasni egy történelmi, romantikus, ifjúsági könyv keretein belül, melynek egy fiatal lány a főszereplője.

Flóra egy igazi szerethető főhősnő. Aki tipikusan kitűnik az intelligenciájával, bölcsességével, ravaszságával és cserfességével. Habár a makacssága időnként az őrületbe kergetett, mégsem ért el soha arra a pontra, hogy idegesítene. Mariani egy tipikusan kedvenc karakter, akinél mindig azt várod, hogy vajon melyik oldalon jön már végre és mikor olvashatsz már felőle, szinte túl kevésszer jelent meg, még Marianit, még, még! Flóra és Mariani párosa tehát könnyedén és hamar a kedvencemmé vált.

Nagyon sajnáltam, mikor befejeztem a regényt, főleg azért mert nem volt tovább... De érkezik a második kötet Bűnös örömök városa címmel, aztán pedig remélhetőleg jön még harmadik, negyedik... Én még egy ideig biztosan el tudnám olvasgatni Flóra és Mariani kalandjait, összeteszem két kezem és imádkozok azért, hogy Kelényi Angelika ne álljon meg a második kötet után. Könnyedén el tudnék képzelni egy olyan folytatást, melyben már váltott szemszöget kapunk és nem csak Flóra, hanem Mariani gondolataiba is bepillantást nyerhetünk. Az tökéletes lenne. Imádnám.

Az azonban biztos, hogy mostantól figyelni fogok az írónő munkásságára, mert nagyon kellemes órákat adott nekem ezzel a regénnyel, már alig várom a második kötetet. Akinek tetszett az Ambrózy báró estei, az biztosan imádni fogja Az ártatlant, de minden történelmi/romantikus rajongónak könnyű szívvel ajánlom!

Köszönöm ezt az élményt az Álomgyár Kiadónak és persze Kelényi Angelikának is!

R. Kelényi Angelika: A grófnő árnyékában
Értékelésem: Kedvenc
Borító: 5/5
Kedvenc szereplő: Mariani, Flóra
Sorozat: Az ártatlan
1.) A grófnő árnyékában
Megjelent: 2017
Kiadó: Álomgyár Kiadó
Oldalszám: 448
Eredeti cím: -
Műfaj: romantikus, történelmi

2 comments:

  1. Szia. Eltudnad kuldeni nekem R Kelenyi Angelika konyveket? Az email cimem kardosildiko86@gmail.com

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Nem tudom, mert könyv formában olvasom őket. :)

      Törlés