6 / 100 könyv. 6% kész!

péntek, június 01, 2018

Virág Emília: Tündérfogó


Egy újabb sorozatnak mondhatok búcsút, Virág Emília Hétvilág című sorozata egyedien emelkedik ki a sok közül, hisz valljuk be, nem egy átlagos stílusú és cselekményű trilógiáról van szó.

A Sárkánycsalogató egyediségét és abszurditását követően a Boszorkányszelídítő már tárt karokkal fogadott, a Tündérfogó lapjain pedig már egész otthonosan mozogtam, semmi sem lepett meg, se sárkányok, se tündérek, se halálok, de pendrive-ba mentett mumusok, se gyilkolászó mesterséges intelligenciák... Csak lesöpröm a vállam, suhanok az árral, majd lezuhanok a vízesésen, hogy végre megtudjam, hogyan is végződik ez az elmebaj.

Nem gondoltam volna, hogy ez a sorozat még tud tartogatni olyan dolgokat, amik meglepetésként érnének, esetleg amik még nem történtek meg... és mégis. Most már teljesen nyilvánvaló számomra, hogy Virág Emília elméje valóban végtelenül színes, szerintem határai sincsenek, külön imádom még mindig, hogy mindezt az őrületet az otthonom utcáin keltette életre, felemelő volt például a metrón olvasni, mintha át is élném a sorokat.

Ismét találtam olyan ötleteket, amik egészen elgondolkodtattak, vegyük például a mesterséges intelligenciát, ami elszabadult a call centerben. Fenomenális. A lekövethetőség, a mobil app folyamatos terrorja az emberek felett, a gépek mészárszéke... Nagyon tetszik az elgondolás, mindig is szerettem a mesterséges intelligencia témáját, örülök, hogy valami módon hozzányúlt az írónő - főleg annak, hogy ilyen morbid módon.

Talán egy dolgot hiányoltam, a nagy végjátszmát, a regény izgalomfaktorának mértéke egy egyenes vonal, lezáró kötet révén valami hatalmas durranást vártam, éppúgy hozta az előző kettő regény színvonalát, ám nem éreztem azt a nagy epikus érzést. Mintha maradt volna bennem egy pici hiányérzet, de talán ez csak az én tüském.

Összességében elmondható a sorozatról, hogy nagyon egyedi. Ha akarnám se tudnám összekeverni más regényekkel, fantasykkal, hisz melyikben szabadul el egy sárkány az Oktogonon? Zseniálisan hajmeresztő, abszurd, a végtelen fantázia tökéletes terméke.

Köszönöm szépen a könyv élményét az Athenaeum Kiadónak!

Virág Emília: Tündérfogó
Értékelésem: Tetszett
Borító: 5/5
Kedvenc szereplő: Berzence
Sorozat: Hétvilág
3.) Tündérfogó
Megjelent: 2018
Kiadó: Athenaeum Kiadó
Oldalszám: 318
Eredeti cím: -
Műfaj: fantasy, urban fantasy

0 comments:

Megjegyzés küldése