5 / 100 könyv. 5% kész!

csütörtök, május 07, 2020

Aurora Lewis Turner: Névtelenek


Ismét abban a megtiszteltetésben lehetett részem, hogy egy magyar író felkeresésére kezdhettem bele egy még "felfedezetlen" történetbe. Mindig nagyon szívesen teszek eleget az ilyesfajta kéréseknek, szeretem azt az érzést, mikor felfedezek egy gyöngyszemet, amit még igen kevesen olvastak, és ezáltal meleg szívvel átadhatom az élményt, a csiszolatlan gyémántot olvasótársaimnak.

Hogy Aurora Lewis Turner Bolygókeringő trilógiájának első része, a Névtelenek is ilyesfajta eddig fel nem fedezett gyöngyszem lenne-e?

Határozottan és maximálisan igen!

Első ránézésre már a borító is megnyert magának, egyszerűen gyönyörű, mégis egyszerű, és mindent elmond a csillagos ég alatti lány és medve körvonala. Imádom.

Az írónő fogott egy manapság szinte lerágott csontnak számító témát és beleburkolta egy végtelenül érdekes fantasy, sci-fi, disztópia burokba, amihez gondos tervezgetés, részletes világképkidolgozás és egy konkrét terv kellett, ugyanis egy ilyen világot nem lehet csak úgy spontán, mindenféle előregondolás nélkül megalkotni.

Auróra egy nap menekülésre kényszerül, miután egyetlen rokonát elveszíti, s rájön, különleges képesség birtokosa. Hamarosan egy nagyon érdekes férfi útitársaként próbál túlélni. Lloyd mogorva, utasítgató, nemtörődöm, és nem mellesleg egy szörnyeteg bújik meg benne. Auróra hamar egy katonai üldözésekkel, adaptálódott képességekkel rendelkezőkkel és érdekes sorsokkal teli világban találja magát.

Az alapsztorit végtelenül érdekesnek találtam. A bolygónk halálát, az átköltözést más bolygókra, amiket a kontinensek szerint neveznek el, a változásokkal járó emberi módosulásokat... Nagyon érdekes, sokszor elgondolkodtató aspektusokkal. Érezhető, hogy a sztori kidolgozott, átgondolt, az írónő tudta, hogy mit szeretne kihozni a történetből, hogy mi az eleje, vége és mi a kettő közti út. Egy tudatos, jól felépített világot adott ki a kezei közül.

Mindennek az érdekes világképnek a közepébe beillesztett egy (a szó szoros értelmében vett) X-Men feldolgozást. Már előre elnézést kérek a párhuzamért, de nehezen tudtam elvonatkoztatni (főleg Loyd lénye miatt, de erről majd később). A képességek kialakulása logikus magyarázatot kapott. Mindig is szerettem a képességes sztorikat, szóval ezzel nálam nemigen lehet mellényúlni. S bár a sztori jellege miatt nagyon könnyen logikátlanságokba lehetett volna botlani, én egyet sem tapasztaltam, vagy csak szimplán túlságosan magával ragadott a sztori, hogy erre figyeljek.

A karakterek közül természetesen Aurórát és Lloydot emelném ki. Auróra önmagában véve egy egyszerű, hétköznapi főhősnőt testesít meg. Kezdetben gyenge, majd az akadályok megerősítik, ahogy tapasztal. Önmagában nem olyan erős karakter, na de Lloyd mellett...

Az X-Men-hez visszatérve. Lloyd. Egy mogorva, dohányzó, folyton whiskeyt vedelő, megkeseredettcsajozós harcos, aki nehéz múlttal rendelkezik, tovább él, mint mások, majdhogynem halhatatlan, és mellesleg időnként egy fenevaddá alakul át. Képtelen voltam elvonatkoztatni Farkas (Rozsomák) karakterétől, annyira egybevág a két karakter stílusa, életszemlélete, személyisége, hogy szinte már-már visított a fejemben a kis hang, a fangirl. Ezt is imádtam az egészben, Lloyd karaktere nagyon erősre sikerült, mindig alig vártam, hogy megjelenjen a lapokon, ha épp nem volt jelen. Nagyon megszerettem.

Auróra és Lloyd kettőse meg aztán igazi favorit lett. A kis csipkelődéseik, a kezdeti ellenségeskedés, ami hamar abba torkollt, hogy Lloyd célt talált Auróra védelmezésében. Imádom az ilyen párosokat. Az az odaadás, ki nem mondott tisztelet és féltés... Mélységesen sajnáltam, hogy Lloyd szemszögére ritkán került sor, sokkal többet szerettem volna megtudni arról, hogy mi jár a fejében egyes részeknél, remélem a folytatásban már többet kapok Lloydból.

A múltbéli sorsokkal kapcsolatos jelenetek eleinte kicsit kiszakítottak a történet folyásából, bár tudom, hogy sarokkövei magának a történetnek, mégis sokszor elhúzottnak éreztem egy-egy ilyen "látomást".

Nagyon jókor talált rám ez a történet. A maga részletesen kigondolt világa, amibe mégsem tudtam belekuszálódni, ugyanis olyan olvasmányosan lett lefestve az olvasó előtt, hogy ezáltal könnyedén fogyaszthatóvá vált. Az írásmód gördülékeny, szépen fogalmazott, még az E/3 személy sem zavart kifejezetten, pedig általában jobban szeretem az E/1 személyben íródott könyveket, mert az közelebb hozza a karaktert az olvasóhoz.

Mindent összevetve, nem is teljesen értem, miért nem kapott még nagy közönséget ez a regény, számomra nagy kedvenc lett, még több Lloydot szeretnék, a vége egyenesen kiszakította a szívemet. Már csak azt szeretném tudni, mikorra várható a folytatás, mert már a holnap is késő lenne. Olvasni szeretném. Olvassátok!

Köszönöm szépen a könyv élményét, Aurora Lewis Turner!

Aurora Lewis Turner: Névtelenek
Értékelésem: Kedvenc
Borító: 5/5
Kedvenc szereplő: Lloyd, Auróra
Sorozat: Bolygókeringő
1.) Névtelenek
Megjelent: 2020
Kiadó: Olvasni Menő
Oldalszám: 606
Eredeti cím: -
Műfaj: fantasy

0 comments:

Megjegyzés küldése