8 / 100 könyv. 8% kész!

hétfő, május 04, 2020

William Landay: Jacob védelmében


Évek óta a polcomon van. Olvasatlanul. Egyetlen okból kifolyólag vettem le most, amiért sorozatot készítettek belőle. Mivel az rögtön lebilincselt, így hamar lekaptam a polcról, mert nem tudtam egy hónapot várni a végkifejlettel, meg akartam tudni, mi húzódik a háttérben.

Alapjában véve unni szoktam a krimiket - nem tudom, ez miért alakult ki, csak így van. Jelenleg az dobott az egész könyv élményén, hogy erősen jogi vonatkozású, ami meg lassan kezd a szenvedélyemmé válni. Ki hitte volna? Szóval így csak faltam a lapokat.

Andy Barber helyettes kerületi ügyész, nap mint nap embereket juttat a rács mögé, hosszú évek tapasztalatával a háta mögött. Egy nap azonban minden megváltozik, s a vád helyett a védelem oldalán foglal helyet a bíróságon, a fiát ugyanis iskolatársa meggyilkolásával gyanúsítják.

Mit tenne meg egy szülő a gyermekéért? Meddig él az ártatlanság vélelme saját gyermekünkkel szemben? A származásunk vagy a neveltetésünk az alapja annak, amivé válunk?

Imádtam minden jogi vonatkozását. A könyv a jelenben kezdődik, s Andy esküdtszék előtti vallomása nyomán visszatekint a történtekre, így végig az ő szemszögét követhetjük nyomon. Miként küzdött fia ártatlanságáért, miként veszítette el a reményt, harcolt mégis a végsőkig.

Az író ügyesen lebegteti a dolgokat, az ember a legvégéig kétségek között van - ez így is van jól, ha egy elfogult apa szemszögéből látjuk a dolgokat. S bár a nagy belebegtetés ellenére, nem voltak nagy fordulatok a történetben, a vége azért mégis enyhén megrázott.

Mérhetetlenül idegesített Laurie viselkedése. Az a buta, pánikoló hozzáállás, amivel veszélybe sodorta a fiát, és az az önző gondolkodásmód, hogy az ő tökéletes élete felfordult, az agyamra ment. Amikor csak azt olvastam, hogy "nem a mi hibánk, mi jól neveltük, miért lenne a mi hibánk" legszívesebben pofon vágtam volna. Ennyire öncentrikus anyát az életben nem láttam. A gyerekét kiközösítik, bíróság elé áll, talán egy olyan vádért, amit nem is ő követett el, erre ő csak azzal van elfoglalva, hogy nem akarja hibáztatni magát a fia dolgaiért, és hogy az ő élete romokban hever. Emellett Andy apai kitartása - ügyvédi pályafutása ellenére - mérhetetlenül becsülendő volt részemről.

Akkor a sorozatról is pár szót. Erős hangulata van, jó színészekkel. De ami a legkiemelkedőbb benne, az a könyvhűség. Habár még csak pár részt láttam a sorozatból, ritka az ilyesfajta könyv-film hasonlóság. Jeleneteket, párbeszédeket véltem felfedezni. S bár a sorozatnak többet kell mutatnia a könyvnél, hisz a könyv Andy köré épül, az ő elbeszélésével, míg a sorozatnak minden szereplőt fel kel ölelnie, mégis érződik rajta, hogy gondosan lapozgatták azt a könyvet a forgatókönyv írása alatt. Csak a nemváltásokat nem teljesen értettem, hogy amennyiben a könyvben férfi a védőügyvéd, a sorozatban miért kell nőnek lennie. De mindegy is.

Egy izgalmas, érdekes jogi vonatkozású thriller és egy remek atmoszférájú, könyv-hű minisorozat született meg William Landay kezeiből.



William Landay: Jacob védelmében
Értékelésem: Kedvenc
Borító: 5/5
Kedvenc szereplő: Andy
Megjelent: 2012
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Oldalszám: 512
Eredeti cím: Defending Jacob
Műfaj: krimi, thriller

0 comments:

Megjegyzés küldése