8 / 100 könyv. 8% kész!

csütörtök, június 25, 2020

J. J. Abrams, Doug Dorst: S.


Azt hiszem, életem eddigi legvarázslatosabb, legintenzívebb, legjobb könyvélményén vagyok túl. Annyi ideje csücsül a polcon, arra várva, hogy felfedezzem. Életem olyan időszakában akartam elolvasni, amikor minden időmmel rá koncentrálhatok, beleáshatom magam és igazán felfedezhetem S. világát. Sikerült.

Valószínűleg sokan ismerik a könyvet, akik nem: ez egy olyasfajta rejtvénykönyv. A könyv önmaga egy rejtélyes író utolsó művét, a Thészeusz hajója egy "könyvtári példányát" tartalmazza.

Mindeközben a regényre rátalál két fiatal, egy egyetemen végzett srác és egy utolsó éves lány, akik levelezni kezdenek a könyv margóján a könyv cselekményéről, magukról, életképükről, ami által lassan megismerik egymást és Straka műveit.

Amint a regény cselekménye zajlik, párhuzamok emelhetők ki a cselekmény és a két fiatal élete között. Jen és Eric levelezése a lapok folyásával szétválik, s egyszerre "láthatjuk" őket a megismerkedésük korai szakaszában, közepén, s a kapcsolat végkifejletében is. Ami egy egész komplex olvasási dinamikát ad úgy az egésznek.

Nem tudom elmondani, mennyire imádtam. A kis rejtvényekkel, a Thészeusz hajójának cselekményét, Jen és Eric kapcsolatának alakulását, a nyomozást, a mellékleteket, amik átszövik a történetet, az összetettségét, hogy az olvasónak nyomoznia kell...


Tisztában voltam vele, hogy nagy élmény lesz számomra, J. J. Abrams az egyik kedvenc rendezőm, de a regény felépítése is nagy újdonságnak, kalandnak tűnt a szememben, ezért addig vártam az olvasásával, míg teljesen rá tudtam koncentrálni.

Az olvasás módjával se volt problémám. Hamar belerázódtam, először magát a regényt olvastam egy oldalon, majd amint olyan részhez értem, ahová megjegyzés fűződött, elolvastam a megjegyzést, később a megjegyzések színét is figyelni kellett, melyik Jen és Eric írta.

És, ó, amiket írtak... Olykor annyira közel éreztem magamhoz az egymással váltott üzeneteket, mintha az én életemben is hasonlók zajlanának le. Így még közelebb éreztem magamhoz a művet.

Teljes mértékben biztos vagyok benne, hogy ez nem egyszeri olvasás volt. Évekkel később, biztos, hogy elő fogom még venni ezt a csodát. És bárcsak lenne még ilyesfajta regény a könyvpiacon, mindet megvenném... De egyelőre az S. egyedi alkotás. Remélem, ez nem lesz sokáig így.

J. J. Abrams, Doug Dorst: S.
Értékelésem: Katarzis
Borító: 5/5
Kedvenc szereplő: Jen, Eric
Megjelent: 2015
Kiadó: Geopen Kiadó
Oldalszám: 456
Eredeti cím: S.
Műfaj: thriller

0 comments:

Megjegyzés küldése