5 / 100 könyv. 5% kész!

vasárnap, július 17, 2016

Meg Cabot: Mia karácsonya


Számomra Meg Cabot A neveletlen hercegnő naplója sorozata a tizenéves korom (igen, már írhatok ilyet elérve a húszat) egyik fő támpillére volt. Az olvasási imádatom hajnalán találkoztam a sorozattal és mára már többszöri újraolvasáson van túl az egész sorozat, ami a régebbi kiadások kinézetén is meglátszik.

Az írónő humoros, könnyed stílusa, Mia édesen naiv és kislányos karaktere és maga a naplóforma mindig is elvarázsolt. Azt hiszem, Mia az egyetlen olyan karakter, akit igazán elfogadok úgy, amilyen. Gyerekes, igen. Naiv, igen. Vérbeli romantikus lelkű, túlérzékeny tini, igen. Időnként idegesítő, igen. Mégis szeretem, bármit képes vagyok elnézni neki.

Elhihetitek, mennyire nagyon izgatott lettem, mikor kiderült, hogy az írónő folytatta a lezárt, tízrészes sorozatot, amely már így is bővelkedik a mellékrészekben, akárcsak ez a kis karácsonyi novella. Az új részt hamar kézhez is kaparintottam, amely az A hercegnő férjhez megy nevet viseli magán. Így történt, hogy fogtam magam és kicsit felfrissítettem a sorozat iránti imádatomat, elővettem ezt a novellát, amiről még nem írtam a blogon, holott már olvastam. Így lesz ez a tizedik kötettel is, habár már olvastam, azt is újra el fogom olvasni, aztán megnézem, mit alkotott az új, tizenegyedik kötetben az írónő.

Ez a kis novellácska igen egyszerű, könnyed, aranyos karácsonyi történet. Mia a genoviai palotába hívja Lillyt és Michaelt az ünnepekre, ahol több botrány is történik Lilly viselkedése miatt, Mia pedig minden követ megmozgat, hogy a tökéletes ajándékot adja Michaelnak, a történetbe pedig még egy süllyedő hajó is szerepet kap. Kedves és aranyos történet, mint mindig.

Azt szeretem ebben a sorozatban, hogy beszippant. Az olyan sorozatok egyike, amelyekbe beleolvasva legszívesebben elölről kezdeném az egész könyvsorozatot, rögtön kedvet kapva ahhoz, hogy ismét magába szippantson a légköre. Örök kedvenc.

Meg Cabot: Mia karácsonya
Értékelésem: Kedvenc
Borító: 5/4
Kedvenc szereplő: Mia, Michael
Sorozat: A neveletlen hercegnő naplója
6 és ½.) Mia karácsonya
11.) A hercegnő férjhez megy
#Valódi és képzelt hercegnők
#Ünneplő hercegnő
#Mia Thermopolis határidőnaplója 2006
Megjelent: 2004
Kiadó: Ciceró
Oldalszám: 78
Eredeti cím: Mia’s Christmas
Műfaj: ifjúsági, romantikus

0 comments:

Megjegyzés küldése