5 / 100 könyv. 5% kész!

hétfő, május 06, 2019

George R. R. Martin, Elio M. García Jr, Linda Antonsson: A tűz és jég világa


Nos, ez a képes album, krónikáskönyv, hatalmas gyönyörűség már önmagában megér minden csillagot, pontot, maximum pontos értékelést és kedvenci titulust. Azt hiszem, nem túlzok, ha kijelentem, hogy ez a legszebb könyv, amit valaha a kezemben fogtam. Period.

Már többször is elkezdtem olvasni, de valamiért sose vett rá a lélek, hogy igazán végigolvassam, ki tudja miért. Azonban, mi lett volna a legmegfelelőbb alkalom a végigolvasására, mint a Trónok harca sorozat legutolsó évadjának megjelenése?

Szóval újra elővettem, sokadjára, és eldöntöttem, hogy ezúttal valóban és igazán végigolvasom minden kis történetét, végigtanulmányozom minden kis képét és térképét... mert egyszer muszáj.

Az illusztrációkkal nem tudtam betelni. Egyszerűen percekig nézegettem őket, annyira elvarázsoltak. Hihetetlenül részletesek és művésziek lettek, szinte minden egyes kis történethez tartozott legalább egy kép, ami segített a vizualitásban - ha a sorozat eddig nem számított elégnek.

Ha eddig nem voltam eléggé lenyűgözve mindattól, amit George R. R. Martin létrehozott, hát akkor most teljesen lesokkolódtam. Képtelen vagyok elképzelni, hogy képes valaki ilyen részletes világot alkotni. Egészen az őskortól, vérvonalaktól kezdve végig tud vezetni minket minden kis lényének születésén kihalásán át, a politika, az uralkodások, az intrikák hálozatáig, ami ma átszövi az egész Hét Királyságot... Uram Isten...

A történet magától az őskortól indul, már ha így nevezi Martin, végigvezet minket az erdő gyermekeitől, az elsőktől és óriásoktól kezdve az uralkodók trónra lépéséig. Utána a Targaryen fát és uralkodókat veszi alapos leírás alá. Ami érthető, ezt a részt végtelenül érdekesnek találtam. Minden egyes Robert Baratheon előtti Targaryen uralkodóról megtudhattam többet-kevesebbet, és hihetetlen, mennyire eltérőek voltak, mennyi érdekes kis történet fűződik mindegyikükhöz. Kicsit úgy éreztem, egy igazi uralkodócsaládfáról olvasok, ennyire élethűen adta elő a könyv az egészet, ha sárkányokat nem említ, egy középkori tanulmány lehetne. Ezután Westerost és az azt körülvelő helyeket mutatta be részletesebben. Minden kis helynek megvan a történelme, minden városnak a maga eredete, ez is lenyűgözött.

Természetesen voltak részek, amik nem kötöttek le annyira, mint mások. Nyilvánvalóan alig vártam, hogy olyanokról olvassak, akik főszereplői a mai Trónok harca sorozatnak, akiket már ismerhetünk az eredeti A tűz és jég dala könyvsorozatból. Ezért is volt számomra a legérdekesebb rész az, amelyben Aegon Targaryen és Tywin Lannister barátságáról és annak megromlásáról olvashattam. Amikor feltűnt Raegar Targaryan és Lyanna Stark a sorok között, vagy éppen Eddard Stark, esetleg ahogy Varys Aegon mellé került és szolgálni kezdte... Ez mind-mind kincsrészletek voltak, amikre alig vártam, és amik persze a leginkább lekötöttek.

Hatalmas becsben tartom ezt a könyvet, a gyűjteményem valószínűleg legszebb darabja, és tartalomban sem utolsó. Minden egyes Trónok harca rajongónak érdemes a kezébe vennie, már maga a könyv borítója és képei is elvarázsolnak minket, hát még az a rengeteg érdekesség, amit rejteget... Egy majdhogynem több kilós csoda, amit bár olvasni nem könnyű, de hatalmas élvezet.


George R. R. Martin, Elio M. García Jr, Linda Antonsson: A tűz és jég világa: A Trónok harca és Westeros ismeretlen históriája
Értékelésem: Kedvenc
Borító: 5/5*
Kedvenc szereplő: -
Megjelent: 2014
Kiadó: I.P.C. Kiadó
Oldalszám: 326
Eredeti cím: The World of Ice and Fire
Műfaj: album, fantasy

0 comments:

Megjegyzés küldése