6 / 100 könyv. 6% kész!

szerda, július 08, 2020

Andrzej Sapkowski: Az utolsó kívánság


Minden a sorozattal kezdődött. Megint csak annak köszönhetem egy könyvsorozat felfedezését, hogy képernyőre került, akárcsak a Vaják, s mivelhogy az első évad lekötött, úgy döntöttem, belevágok Andrzej Sapkowski (leírhatatlan, kimondhatatlan nevű kedves írónk) könyvsorozatába, mert csak nem várok sok-sok évig, míg Geralt története végigmegy a képernyőn.

Ezért szép lassan gyűjteni kezdtem a sorozat részeit, s immár öt kötet birtokában bele is kezdtem a kalandba.

Hallottam hírét, hogy a könyv nem egészen olyan dinamikával működik, mint a sorozat. Míg a sorozatban erős ugrások vannak az időben, addig a könyv eddig kronologikusan zajlik. A cselekményt kissé megkuszálták, így például az első kötet olyan jelenettel kezdődik, ami az első évad közepén kapott helyet. De mindezek ellenére nem akartam elvonatkoztatni a sorozattól, mert szeretem összehasonlítani a kettőt.

Geralt egy vaják. Vagyis az a hivatása, hogy szörnyeket öl. A kiképzése következménye az volt, hogy csökkentek benne az érzelmek, s kiváló harcossá vált, mágia birtokosa lett, amivel legyőzheti a szörnyeket pénzfizetség ellenében.

Sapkowski tollából született 1993-ban, számítógépen játék formálódott belőle 2007-ben, majd 2019-ben napvilágot látott a filmsorozat első évadja is. A történet valóban a játékért kiáltott, egy szörnyekre vadászó harcos vaják. Meglep azonban, hogy ennyi időbe telt, mire képernyőre került. De megérte.

Ami először feltűnt a karakterben az az, hogy könyvben jóval beszédesebb, mint a képernyőn. Kökörcsin és Geralt kettősén a könyvben is jókat derültem, jó kis párost alkotnak. Keveselltem egyelőre Yennefert, hisz tudom, hogy Geralt történetének szerves részét képezi, mégis csupán a végén bukkant fel. Igazából teljes laikusként vágtam neki a sorozatnak és a könyveknek, a játékokkal sose játszottam, csak ismerem őket.

Tetszett a fejezetek közötti Belső hang, bár eleinte nem is nagyon tudtam mire vélni. Néha gondjaim vannak a high fantasykkal az összetettségük, orbitális szereplőgarmadájuk miatt, az első kötetet gördülékenyen olvastam, még ha sok szereplőt is sorakoztattak fel. Kikapcsolt, nem ezer szálon futott, inkább csak kellemes volt. Kíváncsian és a közeljövőben folytatom is a sorozatot.

Andrzej Sapkowski: Az utolsó kívánság
Értékelésem: Kedvenc
Borító: 5/5
Kedvenc szereplő: Geralt
Sorozat: Vaják
1.) Az utolsó kívánság
5.) Tűzkeresztség
6.) Fecske-torony
7.) A tó úrnője
#Viharidő
Megjelent: 1993
Kiadó: GABO Kiadó
Oldalszám: 352
Eredeti cím: Ostatnie zyczenie
Műfaj: dark fantasy, fantasy

0 comments:

Megjegyzés küldése