6 / 100 könyv. 6% kész!

szombat, július 18, 2020

Bernard Cornwell: Észak urai



Nincs megállás.

Uhtred története folytatódik, ezúttal Alfréd a háttérbe szorult és egy új, tapasztalatlanabb király mellett kap Uhtred fontos szerepet, a dánok és szászok által egyaránt kedvelt Guthred segédje és seregének parancsnoka lesz belőle. Megismeri Guthred húgát, Giselát, s rögtön szerelembe esik, ám a Guthrednek tett esküje hamar rabszolgasorba veti Uhtredet, aki egyre messzebb kerül Bebbanburg visszafoglalásától.

Most valahogy gyorsabban peregtek az események a sorozathoz viszonyítva, de érdekesmód a sorozat még mindig többet ad a többi szereplő nyomon követésével. Ennek ellenére szeretem Uhtred gondolatait olvasni.

A karakterek oldaláról egy kicsit csalódtam Hild személyében. Nem azért, mert Cornwell rossz karakternek festené le, egyáltalán nem az. Csakhogy a sorozatban sokkal szerethetőbb, a kereszténység felé húzása nem idegesítő, összetett karakter, aki igazán nagyon jó barátja lett Uhtrednek, és külön örülök annak, hogy a sorozatkészítők nem boronálták össze őket, bár volt rá utalás, és akkor örültem is volna neki. De mivel a későbbiekben nem lett közös jövőjük, így örültem, hogy ez elmaradt.

A másik előkerülő kedvenc szereplőm Finan. A sorozatban az egyik kedvencem Uhtred hűséges harcosai közül, de valahogy a filmvásznon az ő karaktere is szerethetőbb, mint a könyvben. Egyelőre.

Kíváncsi vagyok, a későbbiekben hogyan fognak alakulni a dolgok a lapokon, nagyon szeretem végigkövetni Uhtredünk sorsát.


Bernard Cornwell: A fakó lovas
Értékelésem: Kedvenc
Borító: 5/5
Kedvenc szereplő: Uhtred, Finan
Sorozat: Angolszász históriák
3.) Észak urai
10.) Flame Bearer
11.) War of the Wolf
12.) Sword of Kings
13.) War Lord
Megjelent: 2005
Kiadó: Alexandra Kiadó
Oldalszám: 360
Eredeti cím: The Pale Horseman
Műfaj: történelmi

0 comments:

Megjegyzés küldése