8 / 100 könyv. 8% kész!

vasárnap, november 27, 2022

Böszörményi Gyula: A hullaházi skandalum

 
Hihetetlenül sajnálom Böszörményi Gyula idei eltávozását. Gyermekfejjel nem volt szerencsém sok művéhez, az egyetlen könyv, ami a kezem ügyébe akadt az a Rontásűzők első kötete volt, és akkor is nagyon tetszett.

De végül kétségtelenül az Ambrózy sorozattal nyerte el a szívemet, amivel valami igazán egyedi, sajátosan magyar és különleges csodát alkotott.

Különösen imádom, hogy ez egy olyan csoda, ami a nagymamámmal közös, hiszen mindketten vártuk az új részeket, megvitattuk őket, és sokáig hallgathattam tőle, hogy mennyi mindent felismert, amit Böszörményi írt az 1900-as évekbeli Budapestről. Hogy mi hol volt, mi hogyan nézett ki, ki kicsoda volt... Lenyűgöző nosztalgiát okozott olyasvalakinek, aki megélte ezt a kort. És ez valóban csodálatos.

A hullakázi skandalum egy kiemelkedően brutális és véres kötet lett, s ennek én kimondottan örültem (hátha nem velem van a baj), mint egy 1900-as évekbeli magyar utcákra szalajtott Tarantino kötet...

Imádtam újra Ambrózy és Mili perlekedéséről, Márika káromkodásáról és Tarján Vili szerencsétlenkedéséről olvasni. Mérhetetlenül sajnálom, hogy nem fogok többet kapni ezekből a karakterekből, megannyi lehetőség rejlett még ebben a történetben, ezekben a szereplőkben, egy véget nem érő Agatha Christie-élménynek kellett volna lennie. De talán, mivel csak ennyi kötet van, így lesznek különlegesebbek is.

Ódákat zenghetnék Böszörményi Gyuláról, de felesleges. Aki szereti a munkásságát, az nagyon szereti. Én nagyon szeretem/szerettem/mindig is szeretni fogom.

Böszörményi Gyula: A hullaházi skandalum
Értékelésem: Kedvenc
Borító: 5/5
Kedvenc szereplő: Ambrózy Richárd, Mili, Márika, Tarján Vilmos
Sorozat: Ambrózy báró esetei
7.) A hullaházi skandalum
Megjelent: 2022
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Oldalszám: 272
Eredeti cím: -
Műfaj: krimi, történelmi, romantikus

0 comments:

Megjegyzés küldése