8 / 100 könyv. 8% kész!

hétfő, június 10, 2019

Böszörményi Gyula: Nász és téboly


Böszörményi Gyula megalkotott története nagyon a szívemhez nőtt. Csodálom a munkásságát, hogy hogyan volt képes az élő és sok-sok évvel ezelőtt létező Budapest mindennapjaiba egy ilyen kedves, izgalmas, imádnivaló, fordulatos történetecskét szőni, egyszerűen lenyűgöz.

Nagyon sokat vártam az ötödik kötet elolvasásával, egyszerűen nem akartam elbúcsúzni a sorozattól, hiszen úgy tudtam, hogy nem lesz folytatás, kapunk egy lezárást. Ezért vártam, vártam. És imáim meghallgattatásra találtak, nemrég megjelent a következő kötet, mint derült égből újabb Ambrózy báró esetei rész, a Szer'usz világ, és akkor úgy döntöttem, itt az ideje, hogy folytassam a sorozatot, most már nyugodt szívvel, hisz Ambrózy és Mili történetei még korántsem értek véget.

Az előző kötet függővége után meglepő, hogy eddig bírtam, de részben sejtettem, hogy mi lesz Ambrózy válasza Mili és Emma apjának végső kérdésére. Mármint részben.

Természetesen várható volt azért az a bizonyos csalódottság, mikor kiderült, valójában mire is fel ez a nagy nász és téboly... Valaki ugyanis halálos üzeneteket hagy Ambrózy bárónak, amiben arra szólítja fel, hogy vegye feleségül a Hangay lányt (no, de vajon melyiket?), vagy emberek fognak meghalni. A választás Milire esik - tapasztalata és talpraesettsége miatt - és ezzel meg is kezdődik az ál-esküvő hajsza, valamint a nyomozás a titokzatos War után.

A történet érdekes változtatást ad az oldasónak a Nász és tébolyban, ugyanis nem csak Mili szemszöge tárul elénk, sokkal jobban megismerhetjük Ambrózy múltját és régi önmagát - bár kissé fájlaltam, hogy nem E/1 személyben íródtak azok a fejezetek is, így mégse tudtunk teljes mértékben belelesni szeretett Ambrózy bárónk fejébe -, ami részben nagyon érdekes adalék volt, másrészt viszont folyton a jelen történései érdekeltek, ezért kettős érzésekkel olvastam a múltbéli eseményeket, holott nagyon is jól tudtam, hogy közük van a jelenkori levelekhez.

A szereplőgárda még mindig fantasztikus. Bár Ambrózyt azért néha-néha legszívesebben fenékbe billentettem volna. Kevés! Tudom, hogy nem egy romantikus regényről beszélünk, de nagyon szívesen vettem volna, ha Böszörményi legalább ebben a kötetben egy csöppnyi gyengédséget csepegtet a bárónk karakterébe. Csak egy icipicit, hogy megmelengesse a szívemet. De erre voltaképpen a legutolsó oldalig várnom kellett. Nagy kár érte. Persze, így is imádom Ambrózyt, de na.

Mili továbbra is imádnivaló, Márika belevaló, Tarján Vili - bocsánat, Vilmos - a másik szívem csücske még mindig. Emma picit a háttérbe szorult, de nem is baj, az ő története már kerek egésszé vált, csak az utóhatásokat igyekszik túlélni.

A nyomozás csavaros volt, mint mindig, zseniálisan párhuzamosan haladt a múlt és a jelen szála, így lassan körvonalazódhatott az olvasóban, hogy mi-mivel van összefüggésben. Bár a végső megoldásra valami képpen én magam is rájöttem, amint elég információt elcsepegtetett az író, mégis imádtam.

Nyugodt és meleg szívvel tettem le a részt, egyszerűen odavagyok ezért a történetért. Azt hiszem, Böszörményi Gyula megírta a világ egyik legvelősebb epilógusát, zseniális. Nagyon remélem, hogy a történet nem áll meg a Szer'usz világnál. Az egyik szívemnek legkedvesebb magyar sorozatnak (talán a legkedvesebb) tovább kell tartania annál, akármeddig, bármeddig.

Mindazonáltal a borító esetében (nagyon kicsit, mert a végső borítót is imádom) csalódott vagyok, mert nekem a kék sokkal hangulatosabbnak tűnt, bár nem illett volna a sorozat mellé színösszeállításban, de nekem akkor is az nyerte el a szívemet.

Böszörményi Gyula: Nász és téboly
Értékelésem: Kedvenc
Borító: 5/5
Kedvenc szereplő: Ambrózy Richárd, Mili, Márika, Tarján Vili
Sorozat: Ambrózy báró esetei
4.) Nász és téboly
Megjelent: 2017
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Oldalszám: 496
Eredeti cím: -
Műfaj: krimi, történelmi, romantikus

0 comments:

Megjegyzés küldése