6 / 100 könyv. 6% kész!

kedd, április 07, 2020

Stephen King: Borzalmak városa


Nos, ez egy érdekes élmény volt. Stephen King második műve a Borzalmak városa, ezért bele is vetettem magamat. A Carrie után nem számítottam egy mai szintű összetett műre, ez mégis - valamilyen szinten - annak sikerült. 

Valahogy élesen elüt a Carrie egyszerűségétől, bár itt is felbukkantak a King írói karrierjének hajnalán ismert zárójeles gondolatok, mégis valamivel testesebb, összetettebb olvasmányról van most szó.

Valahogy nem gondoltam volna, hogy King a vámpírtémához fog nyúlni. Sokáig azt hittem, hogy az írón lesz a hangsúly, hogy amint megérkezett a városba, és pontosan az történik, amit elkezd leírni, valamiféle valóság-koncepció lesz ebből, de túlgondoltam a sztorit.

A végére egy igen egyszerű vámpírsztori kerekedett, ahol ismét az egyszerű emberek és a szörnyek között harc válik a történet középpontjává.

Tipikus King hangulat, a szereplők viszont közel sem felejthetetlenek, most nem sikerült olyan személyiségeket alkotni, akik sorsáért köröm rágva olvasom a sorokat, nem igazán érdekelt, ki él, ki hal. Ez a történet egy gyengesége volt számomra. A vámpírok tipikus Anne Rice szerűek voltak, a tipikus legendabeli elemekkel.

Úgy elvoltam a történettel, de nem King legjobb művéről van szó. Tisztában vagyok vele, hogy vannak Kingnek nagyon erős alkotásai, vannak jó történetei, és számos pocsék sztorit is papírra vetett már. Nem vagyok teljesen elfogult vele kapcsolatban, erre is fel voltam készülve. Ez most egy gyengébb alkotása, ez még közel sem veszi el a kedvem a többi művétől.

Stephen King: Borzalmak városa
Értékelésem: Felejthető
Borító: 5/5
Kedvenc szereplő: -
Megjelent: 1975
Kiadó: Európa Kiadó
Oldalszám: 624
Eredeti címSalem's Lot
Műfaj: fantasy, horror, thriller

0 comments:

Megjegyzés küldése