8 / 100 könyv. 8% kész!

vasárnap, augusztus 13, 2023

Leiner Laura: Állj mellém


Mi lesz ebből?

Leiner Laura. Nem ragozom. Régi kedvencem, majd felnőttem, mégse tudom elengedni az írónő írásait. Az Iskolák versenye egy jó ötletből indult, majd Az Éhezők viadala feeling vette körül, ami nem adott realitást a sztorinak és a szereplőknek.

A nyaralás alatt nem volt kérdés, hogy Leiner Laurát akarok olvasni, érdekes, ugye? És elő is vettem ezt az utolsó részt a legújabb versenyes trilógiájából. A karakterek még a fejemben voltak. A táncos lány, Rajmund, Vivi és Dominik... A bélyeges banda, akiket leírtak.

Szeretem Laurában, hogy előveszi a mai magyar fiatalságot és ferde tükröt mutat elé, bár sokszor karikatúrista és elnagyolt stílusban, de leírja, milyenek a mai fiatalok. És nem téved nagyot.

Ha eltekintünk attól, hogy a fiatalok túl komolyan vesznek egy tiniversenyt, tetszik ennek a trilógiának a mondandója. A stigmatizált fialatok. A verekedős, a ribanc, a kirúgott és a balhés... Igen. Tetszik, hogy immáron ilyen témákhoz nyúl.

Tetszett. Olyan jókat nevettem. Rajmund és Tahi kettőse, Kocsis személyisége... Szórakoztatott, és ezt is várom el egy Leiner Laura kötettől. Most még az ismételgetéseket sem bántam annyira, mert rég olvastam a többi kötetet, ezért segítettek felzárkózni. 

A humor jó volt, nem a régi, de nem is vártam el, hisz évek teltek el. A Szent Johanna Gimi óta. Változunk. Ahogy az írónő is. Ez egy jó sztori volt, jó karakterekkel a főszerepben, akik bemutatták, hogy nem szabad stigmatizálni a tinikorban másokat.

Némi hiányérzettel hagytam magam mögött a sorozatot. Sára apjától többet vártam, nagyobb keblére vonást, nagyobb megbocsátó jelenetet, de elfogadom, hogy Leiner szerint ez így zárult, legyen. Sajnálom, hogy több nem lesz... Ötletesek voltak a feladatok, élveztem őket. See you in another story!

Leiner Laura: Állj mellém
Értékelésem: Kedvenc
Borító: 5/5
Kedvenc szereplő: Kocsis igazgató, Tahi, Rajmund
Sorozat: Iskolák versenye
3.) Állj mellém
Megjelent: 2021
Kiadó: Carta Teen
Oldalszám: 560
Eredeti cím: -
Műfaj: ifjúsági, romantikus

0 comments:

Megjegyzés küldése