8 / 100 könyv. 8% kész!

szombat, augusztus 24, 2013

Jamie McGuire: Gyönyörű sorscsapás



Az érzéseim a könyvvel kapcsolatban szélsőségesek, teljesen két részre szakadtam, ugyanis imádni való van bőven a történetben, de sajnos negatívum is van elég. Nagyon ritkán esek ilyen szorult helyzetbe és most megpróbálhatom összeszedni azokat a dolgokat, amiket imádtam és azokat, amik sajnos idegesítettek. Szerencsére az előbbiből több van.
"– Nem számít, hogy mi és miért van így. Amikor minden rendben, Kara… akkor Gyönyörű.
Égnek emelte a szemét. – Reménytelen eset vagy.
Travis kopogott és Kara beengedte.
– Átmegyek a társalgóba tanulni – közölte a lehető legőszintétlenebb hangon Kara.
– Mi volt ez az egész? – kérdezte Travis.
– Azt mondta, kész Sorscsapás vagyunk együtt.
– Mi ebben az újdonság? – mosolygott."

Ez a pár sor tökéletesen tükrözi a könyvet így bevezetésként. Akkor a főszereplők: Abby Abernathy és Travis ("veszett kutya") Maddox. Nem fogok kertelni: ismét és menthetetlenül szerelmes lettem. :D Travis... (sóhaj). Az első pár fejezetet olvasva fintorogtam párat. Bunyózás? Oké, nem is rossz kezdés, valami új, egy bunyós szoknyapecér, rendel. De aztán jöttek ezek a nevek: America, majd Shepley (az első oldalakon azt hittem, hogy lány, aztán kiderült, hogy fiú). Majd amikor már a Brazil név is feltűnt felvontam a szemöldökömet egészen a hajamig. Miért nem hagyjuk békén szegény földrészeket? Azonban ahogy olvastam és olvastam a regényt végül megszoktam ezeket a különös neveket, sőt kezdtek megtetszeni.

Ismét valami új téma üti fel a fejét, ugyanis végre kiléptünk a gimnáziumok fertőjéből, ahol klikkesedünk, cikizünk, nem tanulunk... stb. Áttértünk az egyetemekre. Habár ennek ellenére a gimnáziumi jelleg teljesen megmaradt. Nem tudom milyen a hangulat egy egyetemen, mert még gimnáziumba járok, de szerintem az egyetemen nincsenek pletykák, nincsen a legmenőbb srác, vagy éppen kicikizés, menzázás... ez olyan gimis hangulatú maradt. Ennek ellenére felüdülés, hogy nem gimiben jártunk, hanem nagy előadótermekben, hurrá, mindig is oda vágytam. :)

Mindannak ellenére, hogy Travis rögtön az első oldalakon a szerelmem tárgyává vált, sajnos kicsit (sőt néha nagyon) klisésnek éreztem a következő helyzetet: Abby-nek a jó tanuló, visszafogott kislánynak bejön a veszélyes fiú: Travis. Azonban a kicsi Abby nem akar beállni a csacsogó-visongó lányok hosszú sorába, ezért távolságtartó a fiúval. A srác nem fogadja el a nemet, ezért kitartóan a nyomában van, mint egy pincsikutya és mindenki azt hajtogatja a kiszemelt áldozatnak (Abby-nek), hogy "ha nemet mondasz neki, akkor vadászni fog rád". Tisztára mint egy természetfilmben. Persze Travis-nek újdonság, hogy valaki nincs oda érte, ezért keresi Abby társaságát. Sok romantikus könyvben jött létre ehhez nagyon hasonló felállás, semmi új.

      Abby nem nyűgözött le, mint főszereplőnő. Kezdetben kedveltem, amiért "nem akar beállni a sorba", ezért vagy ellenségesen vagy közömbösen viselkedett Travis-el. Azonban az idő elteltével, mikor már nem bírt ellenállni, kezdett ellenszenvessé válni. Túl nyafogós, felszínes, problémás lányka, sokszor a falra másztam tőle. (Hogyan képes valaki nemet mondani egy olyan srácnak, aki olyanokat mond neki, hogy "te vagy az otthonom" meg "te vagy a mindenem". Nem tudom felfogni.) Egyértelmű, hogy Travis egy idő után teljesen beleesik Abby-be és a kemény fickóból egy érzelmes, fülig szerelmes, romantikus srác lesz. Ezt imádtam, ugyanis ennek ellenére, nem puhította meg túlságosan az írónő Travis karakterét. Megmaradt a kemény csávónak, aki féltékenykedik, bármitől/bárkitől megvédi Abby-t, de közben meg olyanokat mondott a lánynak, amitől elolvadtam.

     Galamb. Galamb?! Galamb??! Kíváncsi vagyok ez honnan jöhetett Travis-nek, úgy mégis. Meglátja Abby-t egy rózsaszín véres pulóverben a bunyó nézőinek köreiben és egy galamb jut róla eszébe? Hm... Bele sem akarok gondolni, hogy miért. Kíváncsi lennék, hogy az eredeti, angol verzióban hogy szólította és hogyan becézte, mint a magyarban a Gal. Igazából engem nem idegesített, sőt a felénél már egészen aranyos volt a galambozás.

Forrás: LINK
Mindezek ellenére szerintem sokkal több lehetőség megbújt volna a történetben, amit az írónő nem használt ki. Sokkal többet ki lehetett volna hozni a kapcsolatukból, habár szépen fel lett építve a két karakter érzelmi világa, mégis úgy éreztem, hogy hiba volt (erős spioler!!!) már a felénél összehozni Abby-t és Travis-t. Eddig a pontig imádtam a könyvet, biztos voltam benne, hogy kedvenc lesz és oda vagyok érte és a fellegekben járok a könyvtől (na, meg Travis-től). De aztán jött a királydráma. Hol együtt, hol külön, aztán megint együtt boldogan, aztán külön és törünk-zúzunk, sírunk. Majd együtt és megint külön. Nem, nem, nem. Ez már sok volt nekem. Kicsit átestünk a szappanopera jellegbe. Túl sok volt a se-veled-se-nélküled kapcsolatból. Ne értsetek félre, imádom a se-veled-se-nélküled macska-egér játékot, de itt ez már a fele se volt tréfa. Sajnos néma gyereknek az anyja sem érti a szavát, Abby. Egyszerűen idegesített, hogy Abby nem képes elmagyarázni Travis-nek, hogy mi a baja. Miért nem lehet beszélni? Nem, inkább drámázunk, félreértések tömkelegével a szemünk előtt, amitől már nem is látjuk a másikat. Sokszor fájt, hogy Travis szenved Abby kommunikációs képességeinek a hiánya miatt. Igen, az is igaz, hogy Travis túlzott ragaszkodása és imádata a lányka iránt egy kicsit irreális, mindazonáltal imádom a karaktert, abszolút szerelmes vagyok.

      Legeslegkedvencebb rész: mikor az egyetem menzáján Travis elénekli a Rolling Stones Satisfaction című számát (I can get no...), a végére a menzán sokan csatlakoznak az énekléshez - oké, tiszta musical hangulata volt, mégis imádtam. A számot hallgatva olvastam végig. Hihetetlenül tetszett!

     Összességében mindenképpen jó könyv, nagyon jó. Egy nagyon imádni való sráccal, egy kicsit idegesítő lánykával, egy lélegzetelállító szerelemmel, helyes barátokkal (America és Shepley is kedvencek), egy kis felesleges királydrámával megfűszerezve. Mindenképpen olvasd el!!!


     Jamie McGuire: Gyönyörű sorscsapás
     Értékelésem: Tetszett
     Borító: 5/5
     Kedvenc szereplő: Travis
     Sorozat: Gyönyörű sorscsapás
     1.) Gyönyörű sorscsapás
     Megjelent: 2011
     Kiadó: Maxim Kiadó
     Oldalszám: 452
     Eredeti cím: Beautiful Disaster
     Műfaj: erotikus, new adult, romantikus

0 comments:

Megjegyzés küldése