8 / 100 könyv. 8% kész!

péntek, augusztus 30, 2013

Karin Slaughter: Sebek




Kezdek rájönni, hogy Slaughter nagyon ért ahhoz, hogy olyan pszicho-thrillert alkosson ami taszít, felháborít, megfélemlít és a könyvhöz szögez. Csak erős idegzetű olvasóknak ajánlom, de nekik nagyon, ugyanis nálam már bizonyított írónő, igaz kis bukkanók és hullámvölgyek kíséretében, mégis úgy gondolom, hogy egy remek thriller-íróval van dolgom. A lélegzetelállítóan lélekbemászó sorozata a Grant County második része nem ragadott magával olyannyira, mint az első rész, mégis végig éreztem a hideg borzongást a gerincem mentén. Félelmetes stílus az, amit Slaughter magáénak mondhat. 

Elgondolkoztam azon, hogyan képes egy egészséges elme ilyen beteg elmékről írni. Ehhez biztos tudás, vagy valami különleges képesség kell, aminek az írónő a birtokában van, ha akarnék se tudnék ilyeneket írni. Nem fogok hazudni: egy csöppnyit elfogult vagyok Slaughter-el kapcsolatban, ugyanis anno sosem szerettem a krimiket és thrillereket könyvek formájában (mert közben viszont filmekben imádom). Az írónő vezetett bele ebbe a világba, rögtön a sorozat hatodik kötetével. Külön köszönet szól még a Book and Walk-nak, akiknek hála olvashattam el a sorozat utolsó kötetét - az első Slaughter regény, amivel dolgom volt.

Ez a kötet persze egy kicsit (inkább nagyon) sok volt, még nálam is kiverte a biztosítékot, ezért kicsit lassabban is haladtam vele, mint az elsővel, ami szégyen ugyanis nem volt ez rossz, sőt, mégis az én ízlésemnek sok. A három aprólékosan felépített főszereplő immár a személyes kedvenceimmé váltak, bár néha kicsit sok volt már Jeffrey folyamatos önsajnálatából, Sara pedig nem került ebben a részben olyan közel hozzám, mint az előzőben. Ennek a kötetek inkább Lena volt a kiemelt főszereplője. Lena, aki az első kötetben szörnyű dolgokon ment keresztül és igyekszik a szörnyű emlékeket és a démonait leküzdeni, miközben a húga halálával is meg kell birkóznia. Az első kötetben csak egy kotnyeleskedő zsarunak ismertem meg, de most megértettem a miérteket és rájöttem, hogy több is rejlik benne.

Kétségtelen, hogy folytatom a harmadik kötettel, de kicsit várok, hogy lenyugodjanak a kedélyeim és helyre állítsam a közérzetem, ugyanis Slaughter regényei valahogy mindig kizökkentenek a realitásomból, a biztonságérzetemből és sokszor szétzilálják az idegeimet. De nem ettől jó egy pszichothriller?!


Karin Slaughter: Sebek
Értékelésem: Tetszett
Borító: 5/3
Kedvenc szereplő: Jeffrey
Sorozat: Grant County
2.) Sebek
3.) Sikoly
4.) Kín
5.) Hitetlen
6.) Bőr
Megjelent: 2002
Kiadó: Ulpius-ház
Oldalszám: 494
Eredeti cím: Kisscut
Műfaj: krimi, thriller

0 comments:

Megjegyzés küldése