6 / 100 könyv. 6% kész!

vasárnap, március 01, 2020

Sarah J. Maas: A tűz örököse


Lássuk, hogy folytatódik a történet!

A nagy hármas két részre oszlott. Celaena a királyságtól, Chaoltól és Doriantől távol igyekszik rájönni lénye nyitjára, képességeinek határaira, méghozzá Rowan segítségével. Eközben Dorian és Chaol nagyon veszélyes játszmába kezdenek az udvarban, ami könnyen az életükbe kerülhet. Dorian igyekszik eltitkolni továbbra is, hogy mágia birtokosa, ebben Sorscha, a gyógyító van segítségére. Chaol eközben igyekszik kijátszani mind a királyt, mind az apját. A hatalmas titokra ugyanis fény derült, Celaena kilétére. Hatalmas háború készül.

Megvallom, ez Maas első olyan regénye, amikor egy picit elgondolkodtam a regény közepénél, hogy jó lesz-e ez így? Chaol és Dorian messze. Celaena a démonaival küzd, képzi magát. Megfáradt a történet?

Majd rájöttem, hogy ó, ilyesmiről szó sincsen. A történet két újabb szerethető karakterben terjeszkedik. Az egyikük a gyógyító, Sorscha. A Doriannel való románccal Maas elérte, hogy szorítsak Dorian boldogságáért. Eddig nem voltam annyira oda érte.

A másik, számomra jelentősebb karakter, Rowan volt. Istenem, de megszerettem! A nyers, szigorú, de gondoskodó tündér, aki Celaena képzését vezette, tanította, vezette, rendre utasította, óvta és védelmezte a lányt. És mindeközben olyan szoros kötelék alakult ki közöttük, aminek eredményét szívesebben láttam volna szerelem formájában kiteljesedni, noha kiéreztem, hogy inkább nagyon szoros barátság ez, mint bármi több. Mégis sajnáltam. Rowan még Chaolt is túlszárnyalta a szememben. Rhyst persze nem, de na. Magas a léc.

Oldalakat tudnék zengeni erről az egyre csak terebélyesedő világról, ahogyan a készülő háború kitörni látszik. Szinte már-már bátran hasonlítanám a sztori bonyolultságát a Trónok harcához is, annyira szövevényes, fordulatos, részletes... Nem tudom, hogy milyen képességekkel megáldott írók képesek ilyen sztorikat írni, minden tiszteletem az övék.

A regény utolsó negyede olyan tömény, izgalmakkal, fordulatokkal teli volt, hogy képtelen voltam letenni. Amikor az ember azt hinné, ennél már nem lehet rosszabb a helyzet, ezt nem fogja meglépni az írónő, ugyan már. És mindig pofára esek, hogy de, igen. Maas kegyetlen, és kész.

És persze a sorozatnak még koránt sincs vége, de mostanra már biztosan tudom, hogy a történetben még rengeteg minden van, ha a dolog Maason múlik, és hát, mint tudjuk, rajta múlt, szóval csak még izgalmasabb és fordulatosabb kötetek következhetnek...

Köszönöm szépen a könyv élményét a Könyvmolyképző Kiadónak!

Sarah J. Maas: A tűz örököse
Értékelésem: Tetszett
Borító: 5/5
Kedvenc szereplő: Celaena, Rowan, Chaol, Dorian
Sorozat: Üvegtrón
3.) A tűz örököse
#Az orgyilkos pengéje és más történetek
Megjelent: 2014
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Oldalszám: 660
Eredeti cím: Heir of Fire
Műfaj: fantasy, high fantasy, ifjúsági, romantikus

0 comments:

Megjegyzés küldése