6 / 100 könyv. 6% kész!

hétfő, február 01, 2021

Sarah J. Maas: A hajnal tornya

 
Egy a többiektől eltérő kötetet foghattam a kezemben. Talán azért, mert érzékeltem, hogy a történet vége felé közeledünk, ezért egyfajta nagy végjáték előtti csend lepte be A hajnal tornya kötetet, vagy talán azért, mert ez a kötet most - a hosszának ellenére - két szereplőre szűkült be az eddig megszokott nagy csapat helyett.

Az eddig elhanyagolt Chaol ezúttal egy teljes kötetet kapott, amit részint nem bántam, mert mielőtt Rowan felbukkant, az ő karaktere volt a kedvencem. Maas késztetése pedig, miszerint minden egyes szereplőjének párt akar keríteni, nem hagyott alább. Így kerekedett ki egy lebénult katona és egy tapasztalt gyógyító kettőse.

Szerintem ez az egyik legszebb borító mind közül, egyértelmű, hogy főhősnőnk hiánya miatt nem kapott ő helyet a borítón.

Az elején azt mantráztam magamban, hogy nem fog zavarni, hogy a főszálat takarékra tettük. Hogy kibírom a várakozást, hogy csak később tudom meg, hogy folytatódik Aelin, Rowan és a többiek sorsa. De hamar rájöttem, hogy ez a majd 800 oldal nélkülük kicsit kiszakított a sorozat megszokott dinamizmusából.

Az eddigi részekben megszokott izgalmakat és a mozgalmas cselekmény helyét egyfajta slow burn műfaj vette át. Ehhez azonban egy nagy adag horror faktor is társult, ami érdekes egyveleget alkotott, érdekeset és hátborzongatót. Az atmoszférája egyértelműen ennek a kötetnek a legerősebb e tekintetben.

Hazudnék, ha azt mondanám, ez volt a kedvenc részem. Hiányzott Aelin, hiányzott Rowan, az előző kötet után tudni akartam, hogyan folytatódik a kalandjuk. Chaol karaktere emellett egy megcsömörlött, székhez kötött katona frusztrált jellemét adta vissza, habár Maas ismét szépen épített fel egy párost, ehhez nagyon ért.

Mindezek után nagyon kíváncsi vagyok a végjátékra, bár igazándiból nem akarom, hogy ez a kaland véget érjen...

Köszönöm szépen a könyv élményét a Könyvmolyképző Kiadónak!

Sarah J. Maas: A hajnal tornya
Értékelésem: Tetszett
Borító: 5/5*
Kedvenc szereplő: Chaol
Sorozat: Üvegtrón
6.) A hajnal tornya
#Az orgyilkos pengéje és más történetek
Megjelent: 2017
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Oldalszám: 786
Eredeti cím: Tower of Dawn
Műfaj: fantasy, high fantasy, ifjúsági, romantikus

0 comments:

Megjegyzés küldése