8 / 100 könyv. 8% kész!

vasárnap, április 09, 2023

Leigh Bardugo: Pusztulás és felemelkedés


Ez a trilógia nem a kedvenceim közé tartozik. Nem tudom, miért. A világa szépen felépített, tág. A karakterek nem valami színesek, de nem is utálatosak. A cselekmény érdekes, de nem kirívó. Olyan átlagos az egész.

A második kötet elég töltelékrésznek hatott, ezért vártam a nagy végkifejletet - jó, igazából csak a sorozat második évada miatt vettem elő, hogy akkor már ezt is fejezzem be.

A harmadik kötet egész izgalmasra, olvasmányosra sikeredett - s nagyvonalakban megegyezett vele a sorozat is - a végére mégis egészen más végkifejlett lett mindkettőből. Feltételezem, ez azért történt, hogy bár a trilógia itt véget ér, a sorozat folytatódhasson majd...

Megannyi helyen olvastam, hogy micsoda fordulat, micsoda borzalom van ennek a végén, micsoda felháborodás... Hát, nem tudom. Rám nem volt ez ilyen nagy hatással. Talán mert csak tessék-lássék olvastam. Vállat vontam és olvastam tovább.

Fájó pont számomra, hogy Mal lett a befutó - ugyan már, mindenki tudta, hogy ez lesz. Számomra az Éjúr volt a középpont és kész. Kár érte.

Valószínűleg folytatni fogom majd a Grishaverzumot, merthogy a polcomon vannak a könyvek, de hogy pontosan mikor, azt nem tudom. Pedig lehetséges, hogy a Varjak története jobban fog tetszeni. Itt az lehetett a baj, hogy Alinára szűkült be a világ, a sorozatban jól is tették, hogy összevegyítették a kettőt. Meglátjuk.

Leigh Bardugo: Pusztulás és felemelkedés
Értékelésem: Tetszett
Borító: 5/5*
Kedvenc szereplő: Éjúr
Sorozat: Grisa
3.) Pusztulás és felemelkedés
Megjelent: 2014
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Oldalszám: 392
Eredeti cím: Ruin and Rising
Műfaj: fantasy, high fantasy, ifjúsági, romantikus

 

0 comments:

Megjegyzés küldése