8 / 100 könyv. 8% kész!

péntek, október 04, 2019

Adam Kay: Ez fájni fog


Amint megláttam, hogy egy brit orvos naplója bújik meg az Ez fájni fog borítója mögött, már tudtam, hogy nekem ezt el kell olvasnom. Nem azért, mert valaha orvosi hivatásra akartam volna adni a fejemet, holott végtelenül szép szakmaként tekintek rá.

Adam Kay megjárta a teljes ranglétrát a Nemzeti Egészségügyi Szolgálatnál. A sok év alatt olyan tapasztalatokra tett szert szülészként, amiket le is jegyzett naplójában, amik végül arra késztették, hogy annyi év gürizés után otthagyja a szakmát és más oldalról közelítse meg később.

Nagyon kíváncsi voltam egy orvos szemszögre, a páciensek szürreális eseteire, egy kórház belső működésére, a bürokrácia vasmarkára, ami sokszor akadályt képez.

A könyv olvastatja magát, rövid naplóbejegyzések követik egymást. A stílus gördülékeny, könnyed, szarkasztikus, sok helyen fekete humorú.

Tisztában vagyok vele, hogy az emberek hajlamosak érdekes dolgokra. A vendéglátásban gyakori jelenség, de ugyanígy az orvoslásban is. Szürreális panaszok, ostoba kérdések, hihetetlen esetek. Néhol nem tudja az ember, hogy nevessen, vagy inkább fogja a fejét kínjában.

Kell egy fajta gyomor is magához a könyvhöz. Olyan meglepően undorító tudott lenni, a naiv kis elmémnek fogalma sem volt arról, hogy emberek képesek olyan dolgokra, amiket olvastam, holott egy orvos számára ezek mindennapos kisebb esetek. Érdekes.

Azt is tudtam, hogy az orvosi hivatás sok országban nem elég elismert, sőt... De hogy egy olyan embertől olvastam, aki végigcsinálta, és végül emiatt ott is hagyta, az valahol megrázó volt. A feszített munkavégzés, a türelmes ellátás, a magánélet teljes hiánya, a borzalmas fizetés, a megannyi kényelmetlenség, és sokan mégis kitartanak. Mert szerelmesek a szakmába.

Adam Kay is szerelmes volt a szakmába, ez tisztán visszatükröződik a lapokon. Imádott gyermekeket segíteni a világra, anyák kezébe adni a kicsiket, figyelemmel követni a terhesség szakaszait, elhárítani a kisebb bajokat és nagyobb vészhelyzeteket. Minden kellemetlenség ellenére űzte is hivatását. De léteznek olyan körülmények, amelyeknél ez sem elég...

Köszönöm szépen a könyv élményét az Athenaeum Kiadónak!

Adam Kay: Ez fájni fog
Értékelésem: Tetszett
Borító: 5/5
Kedvenc szereplő: -
Megjelent: 2019
Kiadó: Athenaeum Kiadó
Oldalszám:304
Eredeti cím: This Is Going To Hurt
Műfaj: napló

0 comments:

Megjegyzés küldése