5 / 100 könyv. 5% kész!

vasárnap, október 06, 2019

Leiner Laura: Maradj velem


Amint hetek voltak csak a trilógia utolsó kötetének megjelenéséig, rögtön levettem a polcról a második kötetet. Az Ég veledet még megjelenés után olvastam, és ha már végigér a kör, befejezem ezt a sorozatot is.

Most első alkalommal nem felhőtlen örömmel és várakozással kezdek bele egy Leiner Laura kötetbe. Az első rész nem igazán győzött meg, csak úgy lébecolt az egész.

Hanna kicsivel több mint egy éve veszítette el az édesanyját, édesapjával azóta csak napról-napra vegetálnak, halványulnak. Ebbe a halvány életbe csapott bele az IOV, az Iskolák Országos Versenye. Kocsis igazgató elküldte a matekos Hannát három iskolatársával a megmérettetésre: az úszó Bernadett-tel, a folyton edző Lórival és a geek Zsombival.

Immár több kör is lement, a piros csapat még mindig versenyben van, Kocsis igazgató teljesen begőzöl a közösségi médián, Hanna és csapata egyre inkább a győzelemre hajt, miközben barátokat és ellenségeket is szereznek egyaránt.

Sok-sok gondolatom van a sorozatról, de nem mindet most fogom kifejteni, majd csak az Emlékezz rám résznél. Most főleg a második kötetre szorítkoznék.

Hanna karaktere kicsit kezd kivirágozni, bár az életmeglátása eléggé radikális lett az anyja halála óta, mindennemű szórakozási kísérletre bűntudata lesz. Persze, mindenki máshogy kezeli a gyászt, ez a karakter így, ezzel nincs nagy problémám. Kornél továbbra sem lett a szívem csücske, szürke személyiség a nagy hallgatásokkal, megértéssel, pont Hannához való.

Zsombi egyenesen idegesített ebben a részben, bár csupán pár évvel fiatalabb a többieknél, kis pisisként állítják be, ezerszer elhangzik, hogy"fiatal még" meg "naiv", ugyan már, két év nem a világ. Túlzásnak éreztem. De Zsombi sértődései mindenképp idegesítettek így is.

Továbbra is Lóri a kedvenc karakterem, hiába bugyuta, mégis csupaszív, a dumáján pedig képes vagyok nevetni. Második helyen áll Kocsis igazgató. Igen, tényleg. Egyszerűen zseniális. Sokan azt hiszik, irreális karakter. Én teljesen el tudom képzelni, hogy egy igazgató így viselkedjen manapság. Harmadik helyen Hanna nagyija áll, mert szinte biztos vagyok benne, hogy én is hasonló stílusú nagyszülő leszek. Nagyon hajazott Mimóra mellesleg.

Ami továbbra is nagyon idegesít a sorozattal kapcsolatban, az a Survivor jelleg. Komolyan úgy csinálnak, mintha a kiesők halni mennének, mindenhol ott a dráma, ellenfelek ne barátkozzanak egymással. Viccnek tartom. A fiatalok nem ilyenek egy versenyes táborozás alkalmával. Ettől a falra másztam.

Összességében elmondható, hogy manapság már nem nevetek annyit az írónő könyvein. Nem, nem én változtam. Ha most a kezembe venném A Szent Johanna Gimit, vagy a Bexit, nevetnék, mert imádom őket. Az írónő változott, vagy elfáradt, az újabb könyvei már nem olyan sziporkázóak, mint a régiek. Sajnos. Bár akkor sem hagyom abba az olvasásukat...

Leiner Laura: Maradj velem
Értékelésem: Tetszett
Borító: 5/5
Kedvenc szereplő: Lóri
Sorozat: Iskolák versenye
2.) Maradj velem
Megjelent: 2018
Kiadó: L&L Kiadó
Oldalszám: 462
Eredeti cím: -
Műfaj: ifjúsági, romantikus

0 comments:

Megjegyzés küldése