6 / 100 könyv. 6% kész!

szerda, november 30, 2016

J. K. Rowling, John Tiffany, Jack Thorne: Harry Potter és az elátkozott gyermek

Harry Potter mint sok más embernek is, nekem is a gyermekkorom egy szilárd és stabil támpillére, ami bevezetett az olvasás rejtelmeibe és élvezetébe, ami megnyitotta előttem a fantasy regények világát. A mai napig leutánozhatatlan karakterei és egyedi stílusa, atmoszférája még ma is élvezetes, még ma is imádom, bármennyiszer képes lennék elolvasni.

Amint megtudtam, hogy nyolcadik rész, Harry Potter, J. K. Rowling...? Rögtön tudtam, hogy kell. Vagy két hónappal a megjelenés előtt megrendeltem, számoltam a napokat, hatalmas kíváncsiság lappangott bennem.

Annyira megosztó ez az új rész, hogy nem mertem semmilyen értékelést elolvasni a regényről elöljáróban, holott egyébként sem szoktam. Az emberek általánosságban vagy imádták, vagy hatalmasat csalódtak. Mindkettőt meg tudom érteni, de ez számomra tökéletes kikapcsolódás volt, imádtam, egyáltalán nem csalódtam, mert tisztában voltam vele, hogy nem egy teljes értékű Harry Potter regénnyel lesz dolgom.

Ez nem egy regény. Szerintem sokan azért csalódtak, mert egy kidolgozott, J. K. Rowing általi regényt vártak, ahogy már megszokhatták. Ez egy színpadra vitt mű színházi szövegkönyve. Ez a legelső sorokon még zavart engem, hisz mennyivel jobban ki lehetett volna fejteni ezt a jó kis történetet egy regény formájában, nem igaz? De aztán a történet és a már olyannyira hiányzott karakterek magukkal sodortak és bebizonyították, hogy van élet a hét részes Harry Potter után is.

Miután felülemelkedtem a tényen, hogy ez nem egy regény, megláttam a történetben való érdekességeket és csak azért rimánkodtam, amiért nem láthattam a művet színházban is. A karakterek felnőttként peregtek a fejemben, mint egy film, hiszen a színészek a Harry Potter alatt nőttek fel, ma már felnőtt, különálló színészek, de mégis a Harry Potter alatt kovácsolódtak össze és váltak gyermekből nagyokká.

És ami még tökéletes szépsége a történetnek és az atmoszférának, az az, hogy amint kiolvastam a Harry Potter és az elátkozott gyermeket, azonnal kedvet kaptam a régi Harry Potterek elolvasására, az elsőt már ki is végeztem, de a vizsgaidőszak miatt a többit a karácsonyi szünetre hagytam.

A történet. Én nem csalódtam a történetben, holott egy barátnőmmel épp a minap beszéltem, hogy ő imádta az első háromnegyedét, aztán kicsit ráncolta a szemöldökét pár "hülyeség" miatt, de összességében nézve élvezte. Szerintem jól fel volt építve történetileg, hisz nem csak az új, kicsi Potter iskolás éveit láthattuk, hanem komolyabb problémákat, például apa-fia kapcsolatot, ami koránt sem felhőtlen; időutazást, ami mindig kockázatos elem filmek, sorozatok és könyvek esetében (mert paradoxon és kész!), Voldemort, gonoszok a jók ellen... Minden, ami Harry Potter.

Összességében elmondhatom, hogy én nem csalódtam, én élveztem. Nem egy teljes értékű regény, de nagyon szívesen megnéztem volna színházban. Már a negyedik részt falnám, ha nem lenne az a fránya vizsgaidőszak... Nem baj. Hosszú még a december.

J. K. Rowling: Harry Potter és az elátkozott gyermek
Értékelésem: Kedvenc
Borító: 5/5
Kedvenc szereplő: Harry, Hermione, Ron
Sorozat: Harry Potter
2.) Harry Potter és a Titkok Kamrája
3.) Harry Potter és az azkabani fogoly
4.) Harry Potter és a Tűz Serlege
5.) Harry Potter és a Főnix Rendje
6.) Harry Potter és a Félvér Herceg
7.) Harry Potter és a Halál ereklyéi
8.) Harry Potter és az elátkozott gyermek
Megjelent: 2016
Kiadó: Animus Kiadó
Oldalszám: 320
Eredeti cím: Harry Potter and the Cursed Child
Műfaj: fantasy, ifjúsági

0 comments:

Megjegyzés küldése