5 / 100 könyv. 5% kész!

szombat, június 14, 2014

Stephanie Perkins: Anna és a francia csók



A sok tanulás és vizsgaidőszak mellett valami lazát, könnyedet és szerethetőt szerettem volna kézbe venni, aminek olvasása közben nem kell agyalni, nem kell nyomozgatni vagy teljesen elmerülni, hogy megértsem azt. Stephanie Perkins remek választás volt. Már a címe is jelzi, hogy egy aranyos, romantikus könyvvel van dolgom, éppen ez a legjobb a széttépázott idegeimnek - gondoltam pár hónapja, mikor nagyban készültem a vizsgámra. 

Úgyhogy kézbe vettem és elkezdtem olvasni. És hihetetlenül megszerettem. A történet bár átlagosnak nevezhető, mégis van benne valami, ami új, valami, ami miatt egyszerűen beleszeretsz az egészbe. 

Annát tehát szülei kiküldték Párizsba, mondván tanuljon és szerezzen új élményeket. Engem ez a "küköldöm a gyerekemet külföldre egy egész évre, teszek rá, hogy tetszik-e neki vagy sem" dolog teljesen kikészített. Én hisztirohamot kapva rohannék ki a világból. Félreértés ne essék ez tényleg nagy lehetőség lenne, meg tudjátok, hogy imádom Párizst meg minden... De hadd döntse már el az ember maga mit akar. Annának viszont nem volt lehetősége, kidobták a nagyvilágba, egyedül. Szerencsére nem sokáig volt egyedül, ugyanis nemsokára megismerkedik Meredith-el és bandájával, na meg... Étienne St. Claire-rel. A nevének kiejtésével persze vannak problémáim, de semmi gond. Ha tippelnem kéne, akkor szerintem így kell kiejteni: Éjtín SzentKler. De a fene se tudja. :D Szóval Éjtín SzentKler tipikusan az a fiú, akiért bomlanak a lányok. Ki hitte volna, nem? Valahogy ez várható volt. 

A történet első hangzásra egyszerűnek és nagyon hétköznapinak tűnik, de hidd el, hogy nem az! Perkins nagyon szerethető szereplőket hozott létre, akiknek múltjuk és összetett személyiségük van. A történet engem magával ragadott, megnyugtatott, kikapcsolt, teljesen elfelejtettem a vizsgák miatti stresszt. Na, meg persze hihetetlenül szívesen olvastam Párizs nevezetességeiről, utcáiról, könyvesboltjairól és a bagettről. Mindenkinek meleg szívvel ajánlom! :)

Stephanie Perkins: Anna és a francia csók
Értékelésem: Kedvenc
Borító: 5/5
Kedvenc szereplő: St. Claire
Sorozat: Anna és a francia csók
1.) Anna és a francia csók
2.) Lola és a szomszéd srác
3.) Isla és a hepiend
Megjelent: 2010
Kiadó: Könyvmolyképző
Oldalszám: 384
Eredeti cím: Anna and the French Kiss
Műfaj: ifjúsági, romantikus

0 comments:

Megjegyzés küldése