6 / 100 könyv. 6% kész!

péntek, október 23, 2020

Leiner Laura: Bízz bennem

 

Na, ez most jó volt.

Már hiányzott a lelkemnek egy jó kis Leiner Laura kötet. S bár az előző Iskolák versenye trilógiával kapcsolatban voltak azért fintorgásaim, vártam, hogy egy kis "vérfrissítéssel" újabb IOV trilógia érkezzen.

Biztos voltam benne, hogy Leiner esetében a "vérfrissítés" az "vérfrissítés", vagyis tudtam, hogy a régi szereplők nem fognak felbukkanni, hanem lelkiismeretesen új karakterekkel, szituációkkal, sorsokkal fog visszatérni a sorozat, az egészben csak egy a konstans: Kocsis, aminek én nagyon is örültem.

Kezdjük akkor a karakterekkel. Kocsis továbbra is favorit. Egyszerűen imádom és kész. Akkor is ha szürreális, talán pontosan azért. A Kocsis Konyhája, a streamek, a "szavazzátok meg, mit csináljak" és továbbiak... Hát szakadtam a röhögéstől. Én nem is akarom Kocsist elengedni.

Ha már a tanári karnál maradunk Tahi szintén belopta magát a szívembe, valahogy olyan érzésem volt, mintha Máday tért volna vissza fizikatanár testben. A Rajmunddal való kötekedésük, közös beszólogatásaik szintén nevetésre fakasztottak.

Sára, a főszereplőnk. Egy eléggé átlagos lány lett, Leiner tipikus erkölcsprogramjával, amit minden főhősnőjébe betáplált. Ezúttal van egy különbség: Sára múltja, amiben korántsem volt meg ez az erkölcsprogram. Eleve érdekesnek találtam, hogy ezúttal "Öngyilkos Osztagot" állított fel, bár kicsit tartottam tőle, hogy megint átesik a ló túloldalára az erkölcsi tanulmányaival, ami szokása már jó ideje. Sose bántam viszont, hogy legalább jó példát mutat a fiataloknak, akik olvassák, ezt szeretem is benne.

A helyzet az, hogy féltem, hogy mivel most ismét nehezebb témákhoz nyúl (lásd siketség - bár a mozis megjegyzésével, miszerint nincsenek feliratos mainstream filmek a mozikban, téves, hisz én magam is feliratosan szeretem nézni az összes filmet úgy általában és meg is találom őket a moziban, nem csak francia művészfilmeket, de mindegy), megint jönnek majd a több oldalas belső monológok, ismétlődések, amik megakasztják a cselekményt. Félelmem be is igazolódott, ugyanis vagy négyszer kellett végigolvasnom ugyanazt a belső agyalást a Sára elleni árulásról, de szerencsére ennél tovább nem fajult a dolog.

Rajmund érdekesebb karakternek bizonyult, mint Kornél volt, Sára és Rajmund kettőse is sokkal szerethetőbb. Mindemellett tetszett, hogy az írónő az előítéletekkel szembeni előítéletről írt - mert a szó szoros értelemben ez történt. A pocskondiázás, az áskálódás - ami a fiatalok körében gyakori lehet és valóban nehezen lemosható - nem elhagyagolható téma. Így lassan megismerhettük és megszerethettük a könnyűvérűnek gondolt Vivient, a verekedősnek leírt Domonikot (bár róla tudtuk meg eddig a legkevesebbet), a balhés Rajmundot és a tánctáboros botrány főludasát Sárát.

Tetszett a csapat, jókat nevettem ismét, ez az IOV trilógia sokkal jobban elnyerte a tetszésemet, mint az előző, legalábbis a bevezető kötet. Most megint várhatok a folytatásra.

Leiner Laura: Emlékezz rám
Értékelésem: Kedvenc
Borító: 5/5
Kedvenc szereplő: Kocsis igazgató, Tahi, Rajmund
Sorozat: Iskolák versenye
1.) Bízz bennem
Megjelent: 2020
Kiadó: L&L Kiadó
Oldalszám: 464
Eredeti cím: -
Műfaj: ifjúsági, romantikus

0 comments:

Megjegyzés küldése