5 / 100 könyv. 5% kész!

szombat, október 24, 2020

Ken Kesey: Száll a kakukk fészkére

 


Valóban túl kevés szépirodalomhoz nyúlok már jó ideje. Ezúttal a Netflixen található Ratched nevezetű feldolgozás miatt vettem elő Ken Kesey Száll a kakukk fészkére klasszikusát.

Itt szó sincs összehasonlíthatásról, hisz a szó szoros értelmében nem magát a könyvet dolgozták fel, csak Ratched nővér karakterét az elmegyógyintézet berkeiben.

Még a sztori se volt annyira világos előttem, hisz a nagysikerű film is kimaradt az életemből (egyelőre), így teljesen vakon vágtam bele. Az elmegyógyintézet témát mindig érdekesnek találtam, Kesey kutatómunkája után mélyenszántó olvasmányra számítottam.

Arra azonban nem számítottam, hogy hangosan fogok nevetni egy ilyen komolynak vélt könyvön. Valóban azt hittem, hogy nehezen emészhető, komoly és darabos lesz. Ennek ellenére Kesey egy igen mulatságos karakteren, McMurphyn keresztül festi le előttünk egy elmegyógyintézet belsejét és annak lakóit.

A szürreális jelenetek, a csipkelődős párbeszédek üde színfoltokat adtak a mű alatt megbújó mélyebb, fájóbb és elgondolkodtatóbb üzenetnek. És bár sokszor megnevettetett, a vége mégis szíven ütött.

Felesleges tovább ragozni. Kiemelkedő a szépirodalmi klasszikusok között, és örülök, hogy egy mai sorozatnak hála kézbe vettem.

Ken Kesey: Száll a kakukk fészkére
Értékelésem: Kedvenc
Borító: 5/5
Kedvenc szereplő: McMurphy
Megjelent: 1962
Kiadó: Európa Kiadó
Oldalszám: 374
Eredeti címOne Flew Over the Cuckoo's Nest
Műfaj: szépirodalomi


0 comments:

Megjegyzés küldése