6 / 100 könyv. 6% kész!

péntek, június 27, 2014

Izolde Johannsen: Róma



Izolde Johannsen bebizonyította számomra, hogy él-hal a történelemért és ez látszik is ezen könyvén. Olyannyira hitelesen láttam magam előtt a régi kori helyszíneket, hogy szinte már-már úgy éreztem ott sétálok Caspar mögött. Megvallom bűnömet: én sosem voltam oda annyira a történelmi könyvekért, habár a történelem órákat szeretem, szóval olyasfajta kettősség ez, amit magam sem értek. A lényeg, hogy ritkán veszek kézbe történelmi regényt és még ritkábban fejezem is be az olvasását. Gondolhatjátok mennyire meglepődtem, mikor egy olyan írónő keresett fel engem, aki történelmi regényt írt. Izolde Johannsen hatalmas örömet szerzett nekem azzal, mikor megkért, hogy olvassam el regényét, amit én szívesen meg is tettem.

Ez a könyv nem csupán egy egyszerű történelmi regény, ugyanis kapott némi fantasy-horror-beütést is, ami csak még izgalmasabbá és érdekesebbé teszi a történetet. Főhősünk ugyanis egy vámpír. Caspar se nem gyerek már, se nem felnőtt. Megragadt a tinédzserkor határán és sosem lesz képes átlendülni rajta. Caspar lénye olyannyira összetett és elgondolkodtató, ami nem mondható el a legtöbb vámpíros könyv főszereplőjéről. Ebben a regényben nem arról olvasunk, hogy milyen király is az, ha az ember halhatatlan, szuper-erős, szuper-gyors és ezért odavannak érte a pasik/csajok... Nem. Ez a regény sablonoktól mentes és olyan oldalról világít rá a "vámpírlétre", amit más könyvekben még nem olvastál. A történet pörög, miközben végigvezeted a történelem nagyjait, végigutazol Caspar oldalán a halhatatlanságba és átéled élete minden mozzanatát. Mert halhatatlannak lenni nem leányálom.

Köszönöm Izolde Johannsen és Underground Kiadó, hogy elolvashattam a regényt! :)

Izolde Johannsen: Róma
Értékelésem: Tetszett
Borító: 5/5
Kedvenc szereplő: Caspar
Sorozat: A kárhozat éjjele
1.) Róma
Megjelent: 2013
Kiadó: Underground Kiadó
Oldalszám: 522
Eredeti cím: -
Műfaj: történelmi

0 comments:

Megjegyzés küldése