8 / 100 könyv. 8% kész!

hétfő, július 29, 2019

Sarah J. Maas: Szárnyak és pusztulás udvara


Sarah J. Maas teljesen elvarázsolt és megnyert magának. A Tüskék és rózsák udvara sorozata a szívem egyik csücske lett, minden szereplőjével, izgalmával, fordulatával együtt.

A harmadik kötetig az írónő folyton játszott az érzelmeimmel. Hagyta, hogy beleszeressek Tamlinbe, majd elém lökte Rhysandet, akit kétségekkel fogadtam. Kitépte a szívem, mikor Tamlin karaktere pálfordulást vett. Majd megmelengettet és családot adott, mikor a második kötetben jobban megismerhettem Rhyst és családját.

Majd szépen elintézte, hogy Rhysbe szeressek bele. Ez idő alatt többször is kiszakította a szívemet a helyéről, amikor Feyre és Rhys elszakadtak egymástól, amikor valamelyik imádott karakter a halál szélén állt, amikor olyan fordulatok csaptak arcul, amik teljesen váratlanul értek... Egy igazi érzelmi hullámvasút.

Ha a második kötetben megimádtam a kis csapatot, itt már tényleg közülük valónak éreztem magam. Rhys és Feyre felőlem már egészen nyugodtan meghúzódhattak a regény felében is, ugyanis egyre inkább azt vettem észre, hogy a többiekről akarok megtudni/olvasni/látni minél többet és többet. Nagyon ritka, hogy egy regényben így érdekelnek a "mellékszereplők".

A legjelentősebb páros, akikről minél többet akartam olvasni, mindenki mást akár félretéve Cassian és Nesta voltak. Holott az első két kötetben szinte utáltam és megvetettem Nesta karakterét, a harmadik kötetre teljes mértékben bizonyított számomra. A mindenki mást hibáztató, elkényeztetettnek tűnő lányból egy harcos lett, aki bármit megtette Elainért és Feyre-ért. A Cassiannel való macska-egér játéka, a sokat sejtető pillantások, a kis gesztusaik egymás felé, amiket Feyre szemén keresztül követhettünk nyomon... Nem. Én külön Cassian-Nesta kötetet szeretnék. Nagyon.

Továbbá ott van Azriel. Aki szintén előtérbe került a harmadik kötetben, vele kapcsolatban még több kérdés merülhet fel az olvasóban, róla is el tudnék képzelni egy egész kötetet, főleg mivel enyhén azt érzékeltem, hogy bár odavan Morért, kezd valami kialakulni közte és Elain között (szegény Lucien ide vagy oda).

És hiába ez a sok szerelmi/kerülgetős szál, csöppet sem éreztem egyiket sem erőltetettnek. Maas mesterien fűzi össze a karaktereket mind érzelmileg, mind történetvezetésileg. Mindennek megvan a maga helye.

A Szárnyak és pusztulás udvarában sokkal több fordulat köszönt be, mint az első két kötetben egyszerre. Párszor valóban meglepődtem, szinte felnéztem az olvasásból és hangosan kifakadtam, hogy "Mi???", mire a környezetem nagyon furán nézett rám. Maas zseniálisan keveri a szálakat, a fordulatokat, a cselekményt, az érzelmeket...

Ilyen méltó nagy csatát már nagyon rég olvastam könyvben. A fejemben sorra veszem magamban a nagy fantasykat/disztópiákat, amik mozivászonra kerültek... Harry Potter, Az Éhezők Viadala, Alkonyat... és még sorolhatnám. Maas Tüskék és rózsák udvara sorozata nagyon jól mutatna a mozivásznon.

Szinte lelki szemeim előtt zajlott le az a csata. Minden egyes pillanata élénken égett az elmémben. Félő volt, hogy a körülbelül 2000 oldalas felvezetés egy pici csatába torkollik majd, pedig már az első kötet első sora óta erre a nagy összecsapásra készíti fel Maas az olvasót. Minden intrika, minden cselszövés, minden kisebb harc és csata ennek a nagy háborús összecsapásnak az előszele volt. És most elérkezett. És kicsit sem csalódtam. Sőt, lenyűgözött a tudatosság az írónő részéről.

Azt kell hogy mondjam, egy a szívemnek igazán kedves sorozatra leltem ebben a három kötetben, és ez az imádat csak fokozódik azzal a tudattal, hogy nemsokára folytatódik Feyre és Rhys története, bár valahol azt remélem Nesta és Cassian vagy Elain és Azriel kap magának külön kötetet. Meglátjuk. Maas, imádlak!

Köszönöm szépen a könyv élményét a Könyvmolyképző Kiadónak!

Sarah J. Maas: Szárnyak és pusztulás udvara
Értékelésem: Kedvenc
Borító: 5/5*
Kedvenc szereplő: Rhysand, Cassian, Mor, Amren, Azriel, Feyre, Lucian
Sorozat: Tüskék és rózsák udvara
3.) Szárnyak és pusztulás udvara
Megjelent: 2017
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Oldalszám: 800
Eredeti cím: A Court of Wings and Ruin
Műfaj: erotikus, fantasy, romantikus

0 comments:

Megjegyzés küldése