8 / 100 könyv. 8% kész!

kedd, március 19, 2024

Matt Haig: Éjfél Könyvtár

 
A vizsgaidőszak alatt olvassunk valami könnyed limonádét. Hát az Éjfél Könyvtár nem pont ezt adta nekem, de ennek ellenére kellemes, elgondolkoztató élménnyel gazdagodtam.

A regény alapsztorija tragikus. Főszereplőnőnknek senkije sincs, kirúgják, meghal a cicája… Nem is tudtam, miért kezdtem ebbe bele. Majd érkezik a meglepő fordulat: öngyilkossági kísérlete során bekerül egy köztes térbe, az Éjfél Könyvtárba, ahol sorra veheti, miket bánt meg az életében, és lehetősége van leélni élete más-más verzióit.

Na, ez a koncepció már annyira lebilincselőnek bizonyult, hogy egy esetben majdnem nem szálltam le a metróról az olvasás közben.

Vajon mi lett volna, ha hozzámegy a volt-barátjához? Mi lett volna, ha elmegy a barátnőjével Ausztráliába? Mi lett volna, ha profi úszó lesz? És így tovább.

Én magam is olyan ember vagyok – sajnos –, aki sokat tud agyalni a „mi lett volna ha” kérdéseken. Ez a könyv a maga egyszerűségével – mert nem egy agyonmagyarázott eposz – egyszerűen lekötött és elgondolkodtatott

A koncepció számomra egyedi volt. Könnyen és gyorsan kiolvasható olvasmány, a főszereplőnő nem feltétlenül szimpatikus, de itt nem is ezen van a hangsúly: nem a karaktereken, hanem a kérdéskörön, amit boncolgat. Felüdülés volt. Pár napot agyaltam rajta. És ennyi.

Matt Haig: Éjfél Könyvtár
Értékelésem: Kedvenc
Borító: 5/5
Kedvenc szereplő: -
Megjelent: 2020
Kiadó: GABO Kiadó
Oldalszám: 356
Eredeti cím: The Midnight Library
Műfaj: filozófia

0 comments:

Megjegyzés küldése