5 / 100 könyv. 5% kész!

szerda, június 12, 2013

Mit rejt a zenelejátszóm?

Tökéletes időtöltés leülni egy könyvvel és belemélyedni egy teljesen másik világba, azonban nincs jobb annál, ha ezt egy hozzáillő zene hallgatása közben teszed. Számomra elengedhetetlen a zene miközben olvasok, sokkal jobban bele bírok merülni a történetbe, egyfajta hangulatot ad neki. Az évek során összegyűjtöttem pár számot, amik kifejezetten illettek az adott olvasmányaimhoz, vagy a szöveg miatt, vagy a hangulat miatt. Ha találtam egy regényhez egy ilyen számot, képes voltam egymás után vagy ezerszer is végighallgatni olvasás közben. Megosztok veletek egy-két ilyen párosítást, hátha valamelyik megtetszik. :)

Kattints a képre, ha kíváncsi vagy a dalra!

1.) Karen Marie Moning - Tündérkrónikák & Birdy - Shelter
A Tündérkrónikák című sorozat egy olyan lányról szól, aki belecsöppen a tündérek sötét és veszélyes világába miután meggyilkolják a nővérét. Ebben a világban talál magának a véletlen folytán egy menedéket, ahol biztonságban érezheti magát és ez a Barrons Könyvek és Apróságok. Birdy dalai mind gyönyörűek, imádom a hangját és a Shelter című számára rátalálva rögtön Karen Marie Moning sorozata ugrott be. Kis fordítgatás után rájöttem, hogy a Shelter menedéket jelent és Birdy ebben a dalban arról énekel, hogy talált magának egy menedéket, ahol biztonságban érezheti magát. A sorozat olvasása közben rengetegszer hallgattam végig ezt a számot, mert nem csak a szöveg, de a hangulata is félelmetesen illik a könyv stílusához és hangulatához. Azóta is ámulok, ugyanis ezt a számot, mintha csak erre a könyvre írták volna.



2.) Leiner Laura - A Szent Johanna Gimi #8 - Örökké & Avril Lavigne - Here's to never growing up
Avril Lavigne-nek a stílusa is alapjáraton illik a sorozat hangulatához, vagyis fiatalos, könnyed és jókedvű. De miután meghallgattam ezt a legújabb számát rögtön Leiner Laura könyvsorozatának az utolsó része ugrott be, hisz Reniék az érettségi előtt állnak és hamarosan kikerülnek a nagyvilágba, azonban nagyon nehéz felnőni, külön utakon elindulni és teljes önállóságot mutatni. Avril Lavigne új számának címe magyarul: Ezt arra, hogy soha nem növünk fel.



3.) Cassandra Clare - Csontváros & Skillet - Hero
A Csontváros című könyv főszereplője, Jace Wayland, egy árnyvadász. Az árnyvadászok feladata rendet tartani az emberek (mondénok) és a természetfeletti lények (vérfarkasok, vámpírok, tündérek, boszorkánymesterek... stb) világa között, amit csupán egy hajszálvékony vonal választ el egymástól. Jace fiatalon elveszítette a szüleit és minden energiáját az Alvilágiak gyilkolása foglalja le miközben belső démonaival is küzd. Sokan úgy gondolják ő egy hős. Ő azonban nem képzeli hősnek magát. A következő sorok a Skillet - Hero című számából, egy az egyben, mintha csak Jace gondolatai volnának:

Csak egy lépésre,
csak egy lehelletnyire vagyok
elveszítem a hitem
JEN: lezuhanok a peremről

Csak ember vagyok,
nem ember feletti
JEN: nem vagyok ember feletti
Valaki mentsen meg a gyűlölettől
                                                     (Forrás: http://teenager-girls.lapunk.hu)



4.) Suzanne Collins - Az Éhezők Viadala & Alex Clare - Too Close
Az Éhezők Viadala egy sorsolási alapon működő élet-halál harc, aminek a végén csak egy maradhat életben. Katniss és Peeta bekerülnek az arénába és csak egyikük juthatna ki élve, tehát elvileg nem szabadna még csak barátként sem gondolniuk egymásra végül mégis szorosabb kapcsolat alakul ki közöttük, mint kéne, Peeta beleszeret Katniss-be. Alex Clare számának: Too Close (Túl közel) a refrénje magyarul: És úgy érzem túl közel vagyok ahhoz, hogy szeresselek. 




5.) Stephanie Meyer - A Burok & Imagine Dragons - Radioactive
Anno könyvben olvastam először aztán, amint kijött a mozikban filmen rögtön elmentem megnézni és imádtam. A film tökéletesen tükrözi a könyvet, a színésznő iszonyat jól alakított, a látvány, az érzelmek mind-mind visszaadták Meyer sorait. A moziban ülve a film végén és egyébként a film előzetesében is ez a szám hallható, ami rögtön megtetszett, azóta is folyamatosan a kedvenceim között van. A Radioactive című szám egy bizonyos forradalomról és egy új korról, egy új világról szól, ami A Burok című könyvben el is érkezik a földönkívüli támadás és a lelkek világot elfoglaló tevékenysége után.



1 comments: