5 / 100 könyv. 5% kész!

kedd, július 30, 2013

Karin Slaughter: Nadragulya



Karin Slaughter-nek hála veszélyesen kezdem megszeretni a krimiket, pedig azelőtt nem voltam oda értük. Valahogy sosem vonzott, hogy hullákról olvassak, a gyilkos kilétét találgassam és a főszereplők gondolatmenetét átnyálazzam az ügyekkel kapcsolatban. A Book and Walk-nak hála elolvashattam Karin Slaughter sorozatának a befejező kötetét a Bőr címmel. A kiválasztásnál fogalmam sem volt, hogy ez egy sorozat befejező kötete és az olvasása közben sem jöttem rá, ugyanis az írónő remekül ír, észre sem venni, hogy az előzményekről fogalmam sem volt.

Egy ideig nem mertem a sorozathoz nyúlni az utolsó rész sokkhatása miatt, de végül mégis arra az elhatározásra jutottam, hogy akkor most elolvasom az előzményeket is. Mint kiderült a krimisorozatban csupán egy-két alapszál egyezik meg, valamint a főszereplők. Egyébként minden kötetben különböző eseteket olvashatunk. 

Nagyon hamar rájöttem, hogy Karin tud írni. Nem is kicsit. Ügyesen csűri-csavarja a szálakat, halvány lila sejtésed sincs arról, hogy ki a tettes, aztán egyszer csak két kicsi motívumból leszűröd, amikor a főszereplőnek még mindig ködös a megoldás, te pedig a hajadat téped és legszívesebben ráordítanál, hogy: Ő az, te idióta! A feszültség a legelejétől megvolt, az izgalmak egyre csak fokozódtak, mindig történt valami, ami felkeltette az érdeklődésedet és arra ösztönzött, hogy lapozz és olvass. 

Az izgalmak mellett, amit nagyon szeretek még ebben a krimisorozatban az a három főszereplő. Az írónő részletes, érzelmekkel teli egyéniségeket alkotott, apránként kidolgozva saját gondolatokkal és hozzáállásokkal. Nagyon nehéz ilyen karaktereket létrehozni, még nehezebb fenntartani a személyiségüket. Jeffrey, Sara és Lena, valamint a hármójuk közötti kapcsolat is vonz az olvasásra, megszerettem őket egyenként, mindegyiket másért, bár egyikük sem tökéletes, mégis érdekes és színes egyéniségek.

Tovább és tovább. Ezek a gondolatok fogalmazódtak meg bennem miután végeztem az első résszel. Tovább akarom olvasni, tovább akarok agyalni a főszereplőkkel a gyilkosok kilétén, meg akarok hökkenni a váratlan fordulatokon, felszisszenni a véresebb jeleneteknél és azonosulni akarok a kedvenc szereplőimmel továbbra is. Elő a második kötettel!

Karin Slaughter: Nadragulya
Értékelésem: Kedvenc
Borító: 5/4
Kedvenc szereplő: Jeffrey
Sorozat: Grant County
1.) Nadragulya
2.) Sebek
3.) Sikoly
4.) Kín
5.) Hitetlen
6.) Bőr
Megjelent: 2001
Kiadó: Ulpius-ház
Oldalszám: 446
Eredeti cím: Blindsighted
Műfaj: krimi, thriller

0 comments:

Megjegyzés küldése