5 / 100 könyv. 5% kész!

péntek, szeptember 27, 2019

Dallos Zoltán: Alkalmazottból vállalkozó


Ezúttal egy olyan könyv került a kezeim közé - a kedves író ajánlásával - amilyen még nemigen fordult elő a blogon, vagy akár az olvasmányaim között. Dallos Zoltán ugyanis - egykor alkalmazott, majd vállalkozó, előadótartó, számos projekt alkotója, könyvíró... stb. - elhatározta, hogy egy könyv alkalmával beszámol arról, hogyan is lett (lehet az ember) alkalmazottból vállalkozó.

Mivel ezúttal egy olyan könyvről van szó, ami segítő, élménymegosztó jellegű, nem pedig cselekményorientált, fontosnak tartom először leszögezni a jártasságom a témában, hogy aztán kifejthessem azt, mennyiben is segített a jelenemmel, jövőmmel, célkitűzéseimmel kapcsolatban a könyv.

Én magam még csupán a 20-as éveim elejét taposom, épp most jöttem ki egy diplomával a kezemben egy egyetemről, és nemrég vágtam bele egy másik egyetem másik szakába. Mindeközben most kezdtem bele az alkalmazotti létbe.

Az első diplomám során kommunikáció- és médiatudományt tanultam, azon belül a szervezeti kommunikáció felé szakosodtam, ezért az elmúlt években pont ehhez hasonló tananyagokat szívtam magamba: a vállalatok működését, a vállalkozások nehézségeit, a szervezeteken belüli kommunikációt, a toborzást, és mindennek a gazdasági, pszichológiai, szociális vetületeit is. Mindezekhez egyaránt elméleti és gyakorlati modellekkel ismerkedhettem meg. Számos tréningen vettem részt.

Mindebből következik, hogy az Alkalmazottból vállalkozó sok részletéről már valamilyen formában hallottam valahol, valamilyen kurzuson, valamilyen oktatótól. Már jól ismertem és használtam a SWOT-modellt, számos alkalommal meghányták-vetették az órákon az alkalmazotti és vállalkozói lét előnyeit és hátulütőit, megismerhettem az AC-t és annak működését is.

És bár elméletben sok mindennel már tisztában voltam, mivel - mint már említettem - még csak mostanában kezdek belekóstolni az alkalmazotti létbe, azelőtt főleg az iskolák padjait koptattam, így bár elméletben megannyi tudás van a fejemben, tapasztalatokban még közel sem dúskálok.

A könyvecske azért volt olyan könnyen fogyasztható és olvasmányos, mert - a személyes tapasztalatok tömkelege miatt - nagyon is személyesre, ennél fogva pedig egyedire sikeredett. A legelső fejezettől az utolsóig az író a saját tapasztalatai, történetei, nehézségei, gondolatai, sikerei és kudarcai mentén mutatja be azt az életutat, amely során egy váratlan vészhelyzet miatt otthagyta az alkalmazotti létet, majd belevetette magát a vállalkozó lét nehézségeibe és szépségeibe, majd digitális nomádként próbált szerencsét megannyi projekttel a háta mögött és a szeme előtt.

Gond nélkül felsorakoztatja a hibákat, amiket vétett, a jó tanácsokat és praktikákat, amik neki beváltak, és mindezt azért, hogy mások is tanuljanak, fejlődjenek ezekből. Félúton egészen kezdtem azt érezni, mégis történetmesélés zajlik a lapokon, egy ember életútját olvasom, nem csupán marketing és menedzsment tanácsokat. Ez pedig a porba veri bármelyik száraz tankönyvet a témában.

Az író számos alkalommal kiszól az olvasóhoz, végig hozzánk beszél, ezzel azt éreztetve, mintha egy átlagos beszélgetésben lennénk vele, vagy épp egy előadásán lennénk valahol. Érezhető, hogy MI vagyunk a közönsége, és mint olyan, fontosak is vagyunk a számára.

Néhol-néhol hajlamos volt elkalandozni, például a hosszú utazások nehézségeinél, ezáltal könnyen olyan dolgok is belekerültek a könyvbe, amik evidensek lehetnek sokaknak. A vállalkozói életmód nagy szerepet kap a könyvben, olyan apró-cseprő ügyek is, hogy ha az ember korán kel, több ideje van például sportolni.

Persze, ezekből az apró, jelentéktelennek tűnő tanácsokból is sokan leszűrhetnek olyan lehetőségeket, amik esetleg nem fordultak meg a fejükben, számomra ezek mégis túl egyértelműek voltak ahhoz, hogy építsenek.

Emellett azonban megannyi hasznos tanács és lehetőség fordult meg a lapokon, amikről eddig nem tudtam. Például a digitális asszisztens fogalma és fontossága, hozzáteszem, nagyon jó és értékes adaléknak tartom azt a két-három interjút, ami megbújik a könyvben, így betekintést nyerhettünk a vállalkozói élet egy-egy aspektusába az ezeken a területeken dolgozók szemszöge által.

Összességében elmondhatom, hogy a könyv elolvasásával csak nyertem, és minden olyan személy számára hasznos lehet, aki vállalkozásra akarja adni a fejét, vagy nemrég vágott bele, de nem igazán találja még az útját.

Köszönöm szépen a könyv élményét, kedves Zoltán!

Dallos Zoltán személyes blogja
A könyv oldala

Dallos Zoltán: Alkalmazottból vállalkozó
Értékelésem: Tetszett
Borító: 5/4
Kedvenc szereplő: -
Megjelent: 2019
Kiadó: Magánkiadás
Oldalszám: 248
Eredeti cím: -
Műfaj: -

0 comments:

Megjegyzés küldése