5 / 100 könyv. 5% kész!

szerda, szeptember 04, 2019

Tavi Kata: Szívkeringő


Nagyon rég - évekkel ezelőtt - olvastam a Sulijegyzetek sorozat első három kötetét. A negyedik ott csücsült a polcomon, mióta megjelent. Mindig jött valami más, valami új, ezért Tavi Kata négyrészes gimis sorozata faképnél lett hagyva.

Manapság próbálok elővenni ilyen sorozatokat, amikből már csak egy-két részem maradt hátra, amiket régen szerettem, és amiket most be szeretnék fejezni, hogy ne üljön olvasatlanul az az egy-két rész a polcon.

Ezért elővettem a Szívkeringőt. Nem mondanám, hogy a borítószavazáson az nyert, amelyiket én szerettem volna, ez a borító valahogy nekem túl nyálas, nem tetszik.

De akkor nézzük a sztorit. Végzős év van a Duna-parti Gimnáziumban. Krisztián és Lilla a kapcsolatuk következő lépcsőjére készülődnek, Márk eközben érdekes családi drámába keveredik, Kristóf és Jázmin között nincs minden rendben, Flóra pedig láthatóan titkol valamit, míg Ákos és Gréta egész jól megvannak.

Közeledik a keringő, az egyetemekre való felvételi, az érettségi, ám ezt a sok hajtást színesebbé és bonyolultabbá teszi a sok baráti- és szerelmi dráma, ami mindennapos a kis csapat életében.

Eleinte féltem, hogy nem fogok tudni visszarázódni, homályosak voltak a karakterek, egyvalaki emelkedett ki köztük annyira, hogy emlékezzek rá: Márk. A többiekkel kapcsolatban erőlködnöm kellett olvasás közben, a kapcsolatok se voltak meg Krisztiánon és Lillán kívül. Közel sem olyan élénkek a karakterekről az emlékeim, mint például A Szent Johanna Gimivel kapcsolatban, ami árulkodó.

Arra viszont emlékszem, hogy szerettem a sorozatot. És amint kezdtek a helyére kattanni ezek a dolgok, ez a rész is magával ragadott, szinte két nap alatt felfaltam. Meglepett, mennyire gyorsan és folyékonyan sikerült felvennem a fonalat.

Lilla és Krisztián kapcsolata kicsit fárasztott, bár értékelem, hogy az írónő is boncolgatta az első alkalmas témát. A baj abban lehet, hogy én eleve nem Krisztiánnak drukkoltam... Kristóf és Jázmin párosa valahogy folyton Zsoltit és Kingát juttatta eszembe, Ákos és Gréta aranyosak voltak, de nagy betekintést nem kaphattam a kapcsolatukba.

Az igazán favorit karakterem továbbra is Márk maradt, és nem győztem imádni, hogy saját gondolatos fejezeteket kapott. A még nagyobb meglepetés és imádat akkor tört rám, amikor Flóra és Márk között kialakult valami. Nem tehetek róla, imádom Márk karakterét és apró törést okozott, amikor rájöttem, hogy az írónő Krisztiánt és Lillát akarta összehozni. De ezzel némiképp kárpótolt.

Persze, még mindig elmondható a sorozatról, hogy például A Szent Johanna Giminél azért reálisabb, komolyabb képet mutat a mai tinédzserekről, nyilván komolyabb témákat is boncolgat, de ez az utolsó kötet úgy tűnik, sokkal inkább az elsimításokra koncentrált, valamint a happy end megágyazására.

Mindazonáltal engem kikapcsolt, szerettem, örülök, hogy befejezhettem egy szeretett sorozatomat.

Tavi Kata: Szívkeringő
Értékelésem: Tetszett
Borító: 5/2
Kedvenc szereplő: Márk
Sorozat: Sulijegyzetek
4.) Szívkeringő
Megjelent: 2017
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Oldalszám: 448
Eredeti cím: -
Műfaj: ifjúsági, romantikus

0 comments:

Megjegyzés küldése