6 / 100 könyv. 6% kész!

péntek, szeptember 06, 2019

George R. R. Martin: A jégsárkány


George R. R. Martin és a világa. Egy befejezett filmsorozat, egy totálisan félbehagyott könyvsorozat, megannyi mellékkötet. Nos, igen, nagyjából ebből áll A tűz és jég dala világa a kedves írónknak.

A jégsárkány is egy mellékkötetnek minősül. Még a megjelenéskor lecsaptam rá, mert valami egészen mást képvisel, mint a főszálak. Ez egy csöpp kis mese, felnőtteknek és gyermekeknek megfelelően megírt egyaránt, gyönyörű illusztrációkkal és varázslatos cselekménnyel.

Valahogy tetszett, hogy a megszokott, elnyújtott cselekményt felváltotta a rövid, velős, mégis választékosan megírt történetvezetés. Bármelyik gyermeknek a kezébe adnám bármelyik kötelező olvasmány helyett, hogy megszerettessem velük az olvasás élményét.

Az illusztrációkkal, képekkel nem bírtam betelni. Minden képnél megálltam, nézegettem, simogattam, a legkisebb részletét is igyekeztem feldolgozni, hogy a csodálatos munka értékelve legyen.

A cselekmény egyszerű, mégis keserédes, vérfagyasztó, mégis mesebeli. Egy kislány, aki nem fél semmitől, aki elkötelezett a jégsárkány irányába, aki a legvadabb mind közül, de talán mégsem mindenki felé mutat vadságot.

Ez egy kis gyöngyszeme Martin világának, amit csak pozitív élményekkel lehet végigkövetni, én még nagyon szívesen olvasnék ehhez hasonló rövid novellácskákat, illusztrációkkal és izgalmakkal. Bármikor jöhetne.

George R. R. Martin: A jégsárkány
Értékelésem: Kedvenc
Borító: 5/5*
Kedvenc szereplő: -
Megjelent: 1980
Kiadó: Alexandra Kiadó
Oldalszám: 114
Eredeti cím: The Ice Dragon
Műfaj: fantasy, ifjúsági, novella

0 comments:

Megjegyzés küldése