6 / 100 könyv. 6% kész!

vasárnap, december 09, 2012

Az Éhezők Viadala Film


Miután rajongva olvastam végig az Az Éhezők Viadala trilógia első kötetét, amit Suzanne Collins vetett a papírra, rögtön felfigyeltem a filmre is, ami nemrég jelent meg és a trilógia első kötetét viszi a vászonra. Jól bevett szokásom, hogy miután elolvasok egy könyvet megnézem a megfilmesített változatát is, egyrészt kíváncsiságból, hogy megegyezik-e az én elképzelt világom a forgatókönyvírók és filmkészítők elképzelt világával, másrészt pedig azért, mert nem csak a könyvek, de a filmek iránt is hű imádatomat fejezem ki. Bevallom kicsit féltem (mint ilyenkor mindig) mert mi van, ha a forgatókönyvírók szétcincálták az eredeti könyvet és egy teljesen mást alkottak? Tudniillik ez szerintem az adott regény megerőszakolásának felel meg. Ha megfilmesítenek egy regényt, akkor annak mindenképpen hűnek kell lennie a könyvhöz - legalábbis szerintem - habár egy-két változtatás még elfogadható, de a lényeg, a szerepek és a történések azért maradjanak meg. 

Amint elkezdtem nézni a filmet rájöttem, hogy remek munkát végeztek. A film teljesen hű a könyvhöz, a megalkotott világa lenyűgöző és pontos. Szégyellem magam, de majdnem jobban élveztem a filmet nézni, mint a könyvet olvasni... A szereplők kiválasztása tökéletes, Jennifer Lawrence remekül a filmvászonra hozta Katniss karakterét. Tetszett a megoldás a visszaemlékezésekkel, tetszett a hangulata a filmnek és izgalmakban sem volt hiány, ahogy a regényben sem.

Az alapsztorit úgy gondolom, hogy kicsit pontosabban is megfogalmazhatták volna - vagyis a 13- körzet fellázadását, a kiválasztást meg ezeket. Én azért értettem a film minden egyes momentumát, mert olvastam a részletes regényt, ami minden kis apróságot megmagyaráz. Tudom, nehéz lehet úgy visszaadni, hogy mondjuk azok is megértsék a háttér-információkat, akik nem olvasták a regényt, habár pont ennél a filmnél ez fontos lenne, mert egy másik világban járunk, aminek eleve mások a törvényei és a szituációja.

Mindazok mellett, hogy tökéletes a szereplőgárda, megfelelő a hangulat, részben megvan az alapsztori és a történések remekül passzoltak a regényhez - még egyvalamit hiányoltam csupán, ami a film zárása. (Spoiler!) A regényben ugyanis az utolsó sorokban Katniss és Peeta összevesznek, mert Peeta rájön, hogy Katniss hazudott az érzelmeivel kapcsolatban, hogy a Kapitólium ne haragudhasson meg rá a végjátékban történtek miatt. A filmben azonban semmi ilyesmi nem derül ki, csupán hazaérkeznek és tapsvihar várja őket. Kicsit drámaibb befejezés kellett volna úgy gondolom.

Összegzés:
Hűség a könyvhöz: 10/9
Szereplőgárda: 10/10
Hangulat: 10/9
Látvány: 10/9
Befejezés: 10/8


0 comments:

Megjegyzés küldése