8 / 100 könyv. 8% kész!

csütörtök, augusztus 17, 2017

Kresley Cole: Végtelen lovag


Egy nagyon, nagyon, nagyon rég várt sorozat második része. Nem is emlékszem, mennyi ideje vártam már, hogy a kezeim közé kaparinthassam a Végtelen lovag című kötetet, Az Arkánum Krónikák második részét és habár emlékeim a Méreghercegnőről már igen elfakultak (főleg arra emlékszem, hogy imádtam), a Végtelen lovag mégis könnyedén visszarázott, inkább beszippantott a világába és pár fejezet után már fel is vettem a történések fonalát.

Kresley Cole írásaival olyan "hol szeretem, hol nem" a kapcsolatom. A Halhatatlanok alkonyat után sorozatának több esélyt is adtam, az a sorozat egyes aspektusaiban nagyon tetszik, másokban pedig nagyon nem, ezért inkább egy idő után felbontottam vele a kapcsolatot. Sajnos, ez van... De ki tudja? Lehet, egyszer visszatérek hozzá.

De Az Arkánum Krónikák azért az ifjúsági regény felé hajlik egy csöppnyi erotikával, nagyon kevéssel, annyira, hogy szinte már nem is az. Így történt, hogy ez a sorozata viszont teljesen megnyert magának.

Ez a sorozat egyszerre kusza és végtelenül egyszerű. Annyira természetesnek veszi ezt a világot és kialakult erőfelállást a kártyákkal, a képességekkel, a világvégével. Egyszerűen semmit sem rág a szádba, hogy nesze. ez azért van mert... És ugyanakkor mégis, amint több évvel az első elolvasása után elkezdtem olvasni a második kötetet úgy, hogy alig emlékeztem a történet lényegére, csak nagyon nagy vonalakban (például a főszereplő srác nevére sem emlékeztem, ami nem tudom, hogy történt, vagy milyen anomália ütött be), a regény mégis annyira magától értetődőnek vette az egész világot, amit megszemélyesít, hogy rögtön minden információ a helyére kattant az agyamban, holott semmilyen összefoglalása nem volt az első résznek. Ezt én bravúrosnak nevezném.

Tehát amint ismét megszerettem a szereplőket, élükön az erős főhősnővel, mögötte Jackkel, Finnel és Selenával... Akkor Kresley Cole bedob egy olyat, amit regényben még nem biztos, hogy tapasztaltam. Valameddig a regény feléig hatalmas imádatot kelt az olvasóban Evie és Jack párosa iránt, a háttérben egy hatalmas gonosszal, a Halállal.

Aztán jön a pálfordulás. Evie a Halálhoz kerül és a regény alakulása és erőviszonyok rögtön átfordulnak. Kialakul egyfajta bizarr Szépség és szörnyeteg felállás, ami tényleg groteszknek hat, mégis így van. Valahol abszurdnak, valahol pedig zseniálisnak tartom, hogy az írónő egyik pillanatról a másikra pozitív karaktert formál egy eddig végtelenül negatív karakterből, hisz Halál a neve...

De amint megismerteti velünk Halál múltját, érzéseit és személyiségét, amint kiderül, hogy a dolgok inkább szürkék, mint feketék vagy fehérek, az olvasó rögtön elgondolkodik azon, hogy akkor most ki is a gonosz? Akkor most kihez is húz a szívem? Akkor most mégis mi van?

Hirtelen már nem is vágyódunk vissza Jack irányába, hirtelen úgy érezzük, hogy Halál felé sokkal jobban húz a szívünk. Én legalábbis így voltam vele. És hogy milyen összetett, komplex karakter is ez a Halál! A megismert indokai, a vívódásai, a múltja, a jelene, a célja... ez mind-mind a legérdekesebb karakterré teszik a sorozatban.

Így történt, hogy félig sajnálom, hogy Kresley Cole behozta ezt a bizarr szerelmi háromszöget a sorozatba, ugyanakkor úgy érzem, kár lett volna, ha nem ad ekkora teret a Halál karakterének. Így viszont megint nem tudom, hogy a végkifejlet hogyan lehetne jó vagy boldog? Mint a Pokoli szerkezetek esetében is... Vívódás, vívódás.

Mellékesen szólva a borító nagyon szép, sokkal szebb, mint az első változat. Végtelenül remélem, hogy a harmadik kötetre nem kell megint ilyen sokat várni, mert ennek a sorozatnak minden része beszippant ezzel az egyedi történettel, a világvége hangulattal és erős szereplőkkel. Szeretném már a következő részt olvasni... Nagyon köszönöm az élményt a Könyvmolyképző Kiadónak!

Köszönöm szépen a könyv élményét a Könyvmolyképző Kiadónak!

Kresley Cole: Végtelen lovag
Értékelésem: Kedvenc
Borító: 5/5
Kedvenc szereplő: Halál, Jack
Sorozat: Az Arkánum Krónikák
2.) Végtelen lovag
5.) Szólít a Sötét
Megjelent: 2013
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Oldalszám: 376
Eredeti cím: Endless Knight
Műfaj: fantasy, ifjúsági, posztapokaliptikus, romantikus

0 comments:

Megjegyzés küldése