8 / 100 könyv. 8% kész!

vasárnap, november 05, 2023

R. Kelényi Angelika: Lánynevelde II.

 
Nem titok, miért vettem elő a regényt. R. Kelényi Angelika elvesztése engem is sokként ért, hiszen nagyon szerettem a történelmi romantikus regényeit. Ezért, tisztelegve az írónő előtt, elővettem a Riva nővérek utolsó teljes értékű kötetét, hogy ezzel is megemlékezzek.

Nem emlékeztem annyira sok mindenre, részletre, mert ez is egy olyan könyv, amit elég régen olvastam, és félbemaradt, valószínűleg új kötetre várakozás miatt. De valami zseniális, hogy milyen egyszerűen vettem fel a fonalat. És milyen hamar. A három Riva nővér, a nyomozó és segédje egészen hamar visszatértek az emlékeimből, ezért ismét tudtam élvezni a cselekményt, nem vesztem el. Pedig ez ritka szokott lenni egy évek múltán újra elővett sorozat esetében.

Örültem, hogy Christina mellett, hogy a két testvére kapta a főszerepet, és mindkét szál érdekesnek ígérkezett, főleg Leonáé. Pszichológiai szempontból is érdekes, hogy egy-egy traumatikus esemény mennyire másként hathat két különböző személyre. Emellett Nella karaktere azért nem váltott ki belőlem ellenszenvet, pedig könnyedén megtörténhetett volna, mert tetszik, hogy nem minden főszereplő karakter alapvetően jó. Nella igenis hiú és önző, és sokszor felszínes, és bevallom, sokszor fájt olvasni a gondolatait, mégis tökéletesen beleillett az összképbe a nyomozás miatt.

Összességében tetszett. Bár egyes részeknél egyfajta összecsapottságot éreztem. Főleg Nella jeleneteinél, ott egy kicsit lassabban is kialakulhatott volna a kapcsolat közte és a báró között, mert az elejét nagyon szépen vezette fel az írónő, aztán a végén egy kicsit azt éreztem, hogy enyhén összecsapta, hogy gyorsan eljöhessen a végkifejlet, mintha meg lett volna adva a karakterszám, amin belül dolgozhatott.

Ezután pedig fájó szívvel vettem ellő a regénysorozathoz készült két novellát, a Rizzot és a Doriát.

R. Kelényi Angelika: Lánynevelde II.
Értékelésem: Tetszett
Borító: 5/5*
Kedvenc szereplő: Marco, Rizzo
Sorozat: Riva nővérek
2.) Mennyei bűnök II.
3.) Lánynevelde I.
4.) Lánynevelde II.
Megjelent: 2020
Kiadó: Álomgyár Kiadó
Oldalszám: 388
Eredeti cím: -
Műfaj: krimi, new adult, romantikus, történelmi

0 comments:

Megjegyzés küldése