17 / 100 könyv. 17% kész!

szombat, július 06, 2024

Leiner Laura: Remek!

 
Olvassuk ki az összes Leiner Laura regényt könyves kihívásom hajnala, és a Remek! kötetek kivégzése ezennel megkezdődött.

Tisztában voltam vele, hogy legelső regény, hogy nagyon fiatalon írta, ezért így is igyekeztem hozzáállni a történethez, nem nagy elvárásokkal, sőt, elég alacsonyra helyeztem a lécet. Az eredmény kettős. Ezt én egyszerre utáltam és szerettem.

Nem, ez nem egy jó könyv. Egyenesen rossz. És annyira eltér a későbbi köteteitől, hogy azt hittem, más írta.

Kezdetnek: nem tudjuk meg, hol járunk. A főszereplőlány, Linda pasija, Nick Amerikába utazott. De mindenkinek amerikai neve van: Nick, Jason, Jenny… Olaszországba utaznak kocsival, tehát feltételezem, hogy Európa, de hogy hol vannak ilyen nevek? Anglia? Na mindegy, ezt engedjük el.

Linda forgatókönyvíró akar lenni, ezt hangoztatja, de végülis ezért nem tesz semmi érdemlegeset. Közben a barátja Amerikába utazik, ott jól elvan, a szülei is elutaznak nyaralni, a bátyja csak a nőket hajkurássza, úgyhogy Linda nyári munkát vállal egy videótékában (ó, de látszik, hogy nem mai a könyv, videótéka! Régi szép idők…). Ott megismerkedik az idegbeteg főnökével, annak (mindenhogy) szőke nőjével, és a munkatársával, a szintén filmimádó Jasonnel. Hamar kialakul egy kis csapat az ő és Mike, Linda bátyja és annak barátnője személyében, akik munka, bulizások és nyaralás közepette kovácsolódnak össze. A sztori ennyi.

Miben is más ez a többi Leiner kötettől? A fiatalok merően máshogy vannak bemutatva A Szent Johanna Gimihez képest. Bár hozzátenném, talán itt reálisabbak, meg persze, ott gimisekről volt szó, itt meg már kiléptünk az iskolapadból. Van itt bőven dohányzás, ivás, csajozás… Eleinte meglepő is volt számomra, mert szeretem, hogy Leiner Laura „példakép”-szerűen igyekszik manapság a fiatalokról írni a fiataloknak.

Nem igazán jött be viszont az a vetülete a könyvnek, hogy tele pakolta sztereotipiákkal, ehhez jó adag lenézést társított, ami sokszor már idegesített. Minden szőke hülye, minden izomagyú barom, a pasik erőszakkal fenyegetik a buta nőket… és ez mind normális.

Igazából senki karaktere nem volt szimpatikus, Jason egyenesen semmilyen volt.

Mindezek ellenére azért felleltem benne Leiner humorát, és igenis voltak ismerősnek mondható humoros szituációk, amiken szórakozni tudtam, amint eltekintettem a bénácska írásmódtól. Nem lep meg, hogy íróként nem ezzel lépett ki a tömegből, de azt se mondanám, hogy elátkozom a regényt, mert olvastam már rosszabbakat is...

Leiner Laura: Remek!
Értékelésem: Felejthető
Borító: 5/5
Kedvenc szereplő: -
Sorozat: Remek!
1.) Remek!
2.) Ez is remek!
Megjelent: 2005
Kiadó: L&L
Oldalszám: 336
Eredeti cím: -
Műfaj: ifjúsági, romantikus

0 comments:

Megjegyzés küldése