5 / 100 könyv. 5% kész!

vasárnap, február 28, 2021

Cassandra Clare, Sarah Rees Brennan, Maureen Johnson, Kelly Link, Robin Wasserman: Az árnypiac kísértetei


Megfogadtam, hogy minden egyes Árnyvadász univerzumos könyvet elolvasok. Pont.

A Végzet Ereklyéi és a Pokoli szerkezetek után Az árnypiac kísérteteihez nyúltam. Nem tudom, jó-e a sorrend, ugyanis még ott van a Gonosz fortélyok és a két novellasorozat is. De majd azokra is sor kerül.

Az árnypiac kísértetei, amint elkezdtem olvasni, kiderült, hogy egy novelláskötet. Ami azért érdekes, mert bár időben eltérnek az egyes novellák eseményei, mégis mind tudjuk, hogy egy univerzumban kapnak helyet, s mindezt egy karakter köti össze, Zakariás testvér, azaz Jem. Szóval valamiképp mégse teljesen egy novelláskötettel van dolgunk, valahol ez inkább a Pokoli szerkezetek utáni Jem története.

És ezt - lerágott csont ide-vagy-oda - mindig is szerettem Cassandra Clare világában. Hogy minden mindennel összefügg, minden karakter egy nagy univerzumban kap helyet, ami vagy két évszázadot felölel. Igazi történetisége van.

Ez a kötet meglepően érzelmes lett. Az ember végigkísérheti Jemet, Zakariás testvért a Pokoli szerkezetek utáni életén, míg végbemegy a Végzet Ereklyéi és tovább. Betekintést kapunk a jövőbe, majd Alec és Magnus jövőjébe, tömérdek mellékszereplő kerül rivaldafénybe...

Eleinte nehezen kapott be a sztori, de ahogy haladtunk a jelen felé egyre jobban lekötött. Mégis, azt kell, hogy mondjam, minden fejezet külön értékkel bírt.

Meglepően komoly és mély lett ez a kötet. Nem annyira a humor volt a lényeg. A második világháborús fejezet, Tessa és Jem közös jelenetei... és még sorolhatnám, olyan komolyak és érzelemdúsak lettek, lelket érintőek, hogy hol-hol megkönnyeztem.

Bár a vége felé rájöttem, hogy jelentős spoiler áradatot húztam a nyakamba, amiért a Gonosz fortélyok előtt olvastam, annyira nem zavart. Legalább ízelítőt kaptam abból a trilógiából is, nincs megállás.

Köszönöm szépen a könyv élményét a Könyvmolyképző Kiadónak!


Cassandra Clare, Sarah Rees Brennan, Maureen Johnson, Kelly Link, Robin Wasserman: Az árnypiac kísértetei
Értékelésem: Tetszett
Borító: 5/5
Kedvenc szereplő: Jem
Megjelent: 2019
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Oldalszám: 648
Eredeti címGhosts of the Shadow Market
Műfaj: fantasy, ifjúsági, novella, urban fantasy

0 comments:

Megjegyzés küldése