5 / 100 könyv. 5% kész!

péntek, augusztus 22, 2014

Jamie McGuire: Az Őrző


Kedves Jamie McGuire, mondd miért? 
Miért esel bele mindig ugyanabba a hibába? A történeteid olyan varászlatosak bírnának lenni, annyira bírnám imádni őket, annyira szeretnék oda meg vissza lenni értük. 
De valamiért sosem jön össze. 

Mindig csak ímel-ámal olvasom őket, olyan „majd lesz valami” alapon és sosem a „wow-bada-bumm” érzéssel. Pedig a közelében van ez a történet is, de mégsem ütötte meg azt a mércét. 
Az angyalos sztorik a gyengéim (ahogy a szellemesek, vérfarkasosak és boszorkányosak is), úgyhogy hatalmas kíváncsisággal fogtam bele Az Őrző-be, miután csalódtam egy sort a Veszedelmes Sorscsapásban.
Annyira gyönyörű az alaptörténet. Adott egy felszínes, gyönyörű lány, aki nem találja a párját és adott egy őrző-védő őrangyal, aki vigyáz rá, aki szerelmes belé és a különös kapocs miatt ugyanazt érzi, amit ő. Minden adva van. Az egész olyan „Wow-bada-Bumm” gyanús volt. 
Mégsem lett az. 

Nina teljesen semleges érzéseket keltett bennem, úgy voltam vele, hogy van és kész. Nem túl okos, de szép; felszínes, de jószívű. Egyszerű személyiség. Jared, az őrangyal, aki hihetetlenül odaadó, védelmező és gondoskodó, de nem a tipikus perzselő módon sajnos. Hanem a lagymatag módon. 

Egy gengszteres szállal kezdtük, amiből azt hittem, hogy izgalmas akciófilmszerű történet lesz, Feláldozhatókkal meg minden, aztán mégis átváltottunk természetfeletti angyalharcba. A gengszterpapa fogadja fel az őrangyalt, hogy megvédje a lányát? Ez olyan… nem is tudom. Természetellenes, nem? Az őrangyalok csak úgy vannak, nem kell egy főgengszternek felfogadnia őket nem? Kicsit illúzióromboló. 
Nina nyomoz, minden ilyen kis finomságra fény derül, közben Jared folyton körülötte ólálkodik. Persze szerelem volt első látásra, de Nina nem akarja könnyen adni magát Jared meg fél, hogy mi lesz ha… Akkor jött a huzavona, hogy „szeretlek, de mégsem kéne, mert veszélyes”. Aztán jött Jared húga, Claire és mindenkinek szétrúgta a seggét. :D 

Aztán megint civódás és szerelemdráma, ami valahol gyönyörűen kedves volt, valahol meg nyálasan unalmas, ezt embere válogatja én néha szeretem ezt a fajta szerelmet is. A szerelmi háromszögről viszont se szó se beszéd, tökre értelmetlen. Úgyis tudjuk, hogy Jared lesz az, mégis ott van Ryan, aki viszont sokkal szimpatikusabb nekem, mint Jared. Szerintem Ryan-nek Claire-el kéne összejönnie és el kellene felejtenie a felszínes Ninát. 

Egy valamit nem értek. Valaki válaszolja meg, de könyörgöm! :D Jamie McGuire könyvei sosem a gimiben játszódnak, hanem egy egyetemen. A főszereplő mindig egyetemre jár, jó tanuló. Muhahaha. Én meg az MIT-n diplomáztam. Abby, Travis járt egyetemre, Nina járt egyetemre mégsem olvastam azt, hogy Nina vizsgára tanul, vagy egyáltalán órákra járna. :D Én nem tudom, mert még nem jártam egyetemre, majd csak két év múlva, ha minden jól megy, de az egyetem főleg nem abból áll, hogy az ember tanul? Legalábbis valamicskét? Vagy bejár pár órára? Nina csak a koleszban tevékenykedett, sírt Jared után, vagy éppen Jared karjaiban nyáladzott, de tanulni nem tanult. Az egyetem csak említésszinten szerepel. 

Ez annyira tud idegesíteni, de tényleg. Na, mindegy. Miután Nina éppen leszarta magasról az egyetemet és Jared-el volt 30 méterrel a felhők felett, akkor jött pár rossz fiú a könyv végén csapkodtak-verekedtek egy sort, majd távolról célba lőttek (??), aztán folyt egy kis vér és utána minden megint Feeling Happy.

Kábé ennyi a történet. Semmi rejtély, semmi izgalom, semmi fordulat. Csak a szokásos McGuire-féle szerelemi dráma egy kis körítéssel. Nem is tudom. Nem akartam ennyire spoileresre írni, meg úgy összességében én nem is szenvedtem az olvasása közben, bár még egyszer nem olvasnám el, de most ahogy így elkezdtem írni, így visszaemlékeztem az apróbb sérelmekre. Vajon mennyi próbálkozás után fog McGuire végre a kedvenc íróim közé tartozni? Vagy van, amit nem kellene erőltetni? Nem is tudom, reménytelenül sok eséllyel vagyok képes ellátni az írókat. Ez van.


Jamie McGuire: Az Őrző
Értékelésem: Tetszett
Borító: 5/5
Kedvenc szereplő: Claire, Ryan
Sorozat: A Sötétség és Fény angyalai
1.) Az Őrző
2.) A Jóslat
3.) Az Éden
Megjelent: 2010
Kiadó: Maxim
Oldalszám: 472
Eredeti cím: Providence
Műfaj: fantasy, romantikus, urban fantasy

0 comments:

Megjegyzés küldése