8 / 100 könyv. 8% kész!

vasárnap, szeptember 30, 2012

Kendare Blake: Vérbe öltözött Anna



Sokat olvastam Kendare Blake Vérbe öltözött Anna c. regényéről, nagyon sok jó kritikát, de ami mégis megfogott benne az egyrészt a borítója volt, ami rögtön egyfajta ködös borzongást tükröz, másrészt pedig maga a történet, amit a hátoldalán olvastam. Nagyon emlékeztetett engem ez a mondhatni "szellemsztori" a Supernatural filmsorozatra, hisz egy fiú az apja halála után szellemekre vadászik, főleg arra az egyre, aki az apját megölte... Ismerős a Supernatural rajongóknak, nem igaz? Én magam is rajongó vagyok, ezért sem hagyhattam ki ezt a szellemregényt és nem is csalódtam benne...

Az első fejezetben bele is kezdünk a történések közepébe, ugyanis furcsa nevű főhősünk: Theseus Cassio Lowood éppen egy szellemstoppost készül megölni, aki a gyanútlan autósokat belevezeti a híd alatt elterülő folyóba. Cas édesapja athaméjával harcol a halottak ellen és ezt a szellemstoppos is megtudja, amint a hasába mélyeszti a kést...

Az a hangulat, amire vágytam már az első fejezetekben megvolt. Baljóslatú, ködös, félelmetes és borzongató. Egyszerűen nem bírtam letenni. A másik nagy pozitívuma a leírás volt, ugyanis főhősünk, egy tizenhét éves fiú, Cas gondolatait ismerhettük meg. Elég ritka mostanában, hogy nem egy lány/nő szemszögéből olvashatjuk a történéseket, hanem egy fiú gondolatait hallhatjuk. Ezért is örültem meg ennek a regénynek, végre valami újat és mást fogtam a kezemben.

Mindezek ellenére sajnos a kezdeti örömöm és kíváncsiságom egy kicsit lelohadt körülbelül a harmadik fejezet táján. Miután Cas végzett a gyilkoló szellemstoppossal, édesanyjával, a jószívű boszorkánnyal tovább áll egy újabb rejtély megoldására, ami maga a vérbe öltözött Anna meséje...Immár Thunder Bay, Kanada államban járunk, egy kisvárosban, ahol állítólag egy kísérteties házban egy ötven évvel ezelőtt meggyilkolt lány szelleme lakik és mindenkit megöl, aki átlépi a háza küszöbét. Cas kezdetben nyomozásba kezd a helyi gimnáziumban, ahová pár hónapra beiratkozik. Itt ismerkedik meg Carmel-el, az iskola üdvöskéjével, valamint a négy sportolóval, Chase-el, Will-el és Mike-al. A három utóbbi inkább ellenszenvet táplál Cas iránt, főleg miután Cas Carmel-el elegyedik beszélgetésbe, ugyanis Mike Carmel volt barátja. Cas célja, hogy minél többet kicsikarjon Carmel-ből Annával kapsolatban, pontosan ezért megy el egy esti buliba, ami végül végzetes katasztrófába fullad.

A történet szörnyen izgalmasan hangzik, de egy kicsit ellaposodott a közepe felé. Talán az volt benne kicsit unalmasabb, amikor a kezdeti rejtélyesség elmúlt Annával kapcsolatban. Az első gyilkosságnál felkaptam a fejemet, de utána megint lelohadt a történet. Na, ekkor jöttem rá, hogy miért is. Ugyanis ekkor kezdtük megismerni Anna személyiségét, ugyanis nem egy gyilkológépről beszélünk - és itt kezdett a leginkább érdekelni a történet - hanem egy kettős személyiséggel megáldott szellemről...

Anna karaktere: Anna Korlova ötven évvel ezelőtt halt meg abban a házban, amiben ma is kísért. Azóta minden egyes csavargót és odatévedt embert megöl, aki át merészeli lépni a háza küszöbét. A legkülönfélébb módokon gyilkol, de mindig ügyel arra, hogy ne keltsen feltűnést. Kezdetben ez volt a felállított sztereotípia. Azonban, amint Cas is bekerült a házba Anna valamiért visszafogta magát. Nem akarta megölni Cas-t és ez magának a főhősünknek is szemet szúrt, pontosan ezért ment vissza újra és újra a rejtélyesen tornyosuló házhoz. Szépen lassan megismertük Annát, aki az évek során egyre erősebb és kegyetlenebb lett - vagyis csupán az egyik énje. Ugyanis, amint Cas megtöri a szellemlányt kiderül, hogy Annában két személyiség bújik meg, az egyik a gyilkos a másik pedig egy átlagos kislány, aki egyáltalán nem akar Cas-nek ártani. A kérdés pedig az, hogy ezek után Cas hogyan is bírná megölni Annát? Főleg azok után, hogy a regény végén az is kiderül, hogyan halt meg...

Cas karaktere: főhősünkről sem feledkezhetek meg. Az ő karakterét érthettük meg a leginkább és ezért is őt szerettem meg a legjobban. A fiú tele van keserűséggel apja halála miatt, pontosan ezért adta a fejét szellemvadásznak. Távolságtartó és eszes gyerek, mindenféle emberi kapcsolatot igyekszik elkerülni, mivel tudja, hogy pár hónap múlva úgyis továbbáll és a búcsúzkodás lesz csak igazán rossz... Nem szeret ismerkedni, barátkozni - Thunder Bay-ben mégis kénytelen lesz, ahol nem csak a barátságot, de a szerelmet is megismeri...

Anna és Cas: a kezdetben gyilkos ellenségek között különös kapocs szövődik. Miközben Anna újra és újra megkegyelmez Cas-nak, a fiú is azt veszi észre, hogy nem megölni akarja a lányt, sokkal inkább megvédeni... De hogyan lehetséges ez? Egy szellem és egy ember lehet szerelmes egymásba? 

Thomas és Carmel karaktere: Cas legjobb barátjáról is említést akarok tenni, Thomas-ról, aki gondolatolvasó képességgel van megáldva és nagyapjával él. Érdekes karakternek hangzik nemde? Eleinte Cas idegesítőnek vélte a fiút, később kiderült, hogy ő kérte fel névtelenül Cas-t a vadászatra Anna ügyében, tehát nem zárhatta ki az akcióból. Így szövődött kettejük között barátság. A bolondos, félénk, mindig slampos Thomas-t is nagyon megszerettem, aki fülig beleszeretett Carmel-be, az iskola üdvöskéjébe. Carmel karakterét is megszerettem, talán ő a legerősebb és legmagabiztosabb szereplő mind közül. És a Thomas és Carmel közötti kapcsolatról csak annyit, hogy imádom mindkettejüket és kizártnak tartom, hogy ne találjanak egymásra.

Így alakult ki a kis csapat: Anna, Cas, Thomas és Carmel és miután már nem az volt a cél, hogy Annát megöljék egy újabb halálosan veszélyes dologgal kell foglalkozniuk, ugyanis a városban ismét gyilkosságok történnek és most nem Anna a bűnös. De akkor ki, vagy mi?

A felétől a végéig ittam a szavakat, egyszerűen leültem és kiolvastam órák alatt és mikor befejeztem legszívesebben már vettem is volna kezembe a második kötetet. Kendare Blake valami egyedit alkotott, aminek semmi köze a vámpírokhoz, vérfarkasokhoz és a mostani sok sablontémához. Ez egy nem átlagos kísértetregény, ami a kedvenceim közé fog tartozni a szerethető szereplőkkel, a hátborzongató hangulatával és az izgalmas, fordulatos történéseivel. Mindenkinek ajánlom!

Kendare Blake: Vérbe öltözött Anna
Értékelésem: Kedvenc
Borító: 5/5
Kedvenc szereplő: Cas, Thomas, Carmel
Sorozat: Anna
1.) Vérbe öltözött Anna
Megjelent: 2011
Kiadó: Geopen Kiadó
Oldalszám: 284
Eredeti cím: Anna Dressed in Blood
Műfaj: dark fantasy, fantasy, horror, ifjúsági, urban fantasy

0 comments:

Megjegyzés küldése