5 / 100 könyv. 5% kész!

vasárnap, szeptember 23, 2012

Libba Bray: Rettentő gyönyörűség


Az 1800-as években járunk. A mai könyvek esetében nehéz jó régi kori könyvet kifogni, ami hűen mutatja az akkora viszonyokat. Szerintem Libba Bray ezt tökéletesen lefestette az olvasó előtt. Ezekben az időkben ugyanis minden fiatal lány gúsba volt kötve, rengeteg szabály alá volt vetve és, ha akár egyetlenegy hibát is vétettek az az egész életükre kihathatott. Minden lánynak tudnia kellett hogyan járjon, egyen, éljen, táncoljon, beszéljen - s mindenek előtt férjet kellett találniuk maguknak.

Gemma Doyle Indiában éli fiatalkori napjait édesanyjával és apjával, valamint bátyjával Tommal. Azonban a makacs Gemmának minden vágya az, hogy Londonban élhessen, ahol mindenki kecses és minden előkelő. Sok veszekedés kíséri életét emiatt, s egy napon olyannyira összeveszik édesanyjával, hogy a legrondább dolgokat vágja anyja fejéhez, s faképnél hagyja. Pontosan ezután következik be Gemma első látomása. Az eső áztatta utcákon, a látomásában látja édesanyját meghalni. Ami percekkel később meg is történik... 

Gemma a nagy tragédia után Londonba kerül, ahol egy leányintézetben, a Spence-ben fog tovább tanulni. A Spence hatalmas falai régiek és kísértetiesek, az igazgató szigorú, a tanmenet nehéz. Gemma hamar felméri a diákok viszonyait. A gazdag családból való lányok és az ösztöndíjas lány, aki a hierarchia legaljára kerül. Persze Gemma pont Ann-el az ösztöndíjas, árva lánnyal barátkozik össze. Idővel azonban rádöbben, hogy a gazdag Felicity és Pippa sem olyannyira szörnyű és így négyen remek barátságot kötnek. Azonban a Spence falai között titkok rejtőznek, Gemmával pedig nincs minden rendben, ugyanis visszatérő látomásai vannak és olyan dolgokra képes, amikre mások nem. Kartik, egy helyes fiú, aki valami nagy és veszélyes dolognak a részese, rá akarja venni Gemmát, hogy ne használja a képességét. De a csábítás nagy és a múlt talán megismétli önmagát...

A történet varázslatos és lebilincselő, habár néha érthetetlen számomra, de ez talán csak az én véleményem. Eleve szeretem az 1800-as évekbeli regényeket, úgyhogy nem hagyhattam ki. Ez a történet egy régi időkben játszódó természetfeletti regény és én nagyon szerettem.

Voltak olyan részek, ahol bevallom elvesztettem a fonalat. Ilyenkor újraolvastam, de nem jutottam sokra. Mintha néha kapkodott volna az író, ennek ellenére tetszett, mert nem sok regényre szoktam mondani, hogy nem tetszett, szinte egyikre sem. Szóval kicsit akadoztam vele, ennek ellenére nem nehéz eldöntenem, hogy mi tetszett benne a legjobban. Tetszett benne a négy barátnő barátsága, tetszett Kartik, bár ő egy kicsit ködös személyiség volt a számomra, de a legfőképpen a régi kor lefestése tetszett, hisz a történet tükrözi az 1800-as éveben meglévő viszonyokat. Libba Bray nagyon jó munkát végzett.

Libba Bray: Rettentő gyönyörűség
Értékelésem: Tetszett
Borító: 5/5
Kedvenc szereplő: Kartik
Sorozat: Gemma Doyle
1.) Rettentő gyönyörűség
Megjelent: 2003
Kiadó: Könyvmolyképző
Oldalszám: 372
Eredeti cím: A Great and Terrible Beauty
Műfaj: fantasy, ifjúsági, romantikus, történelmi

0 comments:

Megjegyzés küldése